Rätta mig om jag har fel nu, men när det gäller D/TD70 så är det väl mer eller mindre så att det (oftast?) är Bosch-pump på TD70'n och CAV på D70'n?
Det har ivf varit så på våra maskiner vad jag kan minnas.
När vi köpte vår 1240
hjullastare så satt det en trött och helslut D70 som fick flytta ut för att ersättas med en TD70B lastbilsmotor.
Med TD70B'n på slutet innan den gav upp så hade vi problem med att den kunde vara riktigt tjurig om den stått över en helg.
Fixade en "rep-sats" med
handpump och
backventil? så blev det riktigt bra.
Sen fick TD70B'n flytta ut och ge plats åt en TD70G lastbilsmotor.
På vår TD70B sitter det en liten plåt på motorns högra sida (under all volvo-gegga) mellan
oljepåfyllning och spritburken:
Och på TD70G'n har jag för mig det sitter stansat på ena sidan mellan topp/block??
Såg även att du fanns i Nynäs, så jag sitter precis "utanför" dig på Utö/Ålö