Vet int om den är låst för icke inloggad, men du får prova
Där skrevs bla detta: "sprängkåpans infästning mot motorn ändrades från 8 till 10 bultar"
En annan tråd på samma forum ger följande info:
"Det är möjligt att sätta en TD70-motor i din Viking. Motor och växellåda match. men du måste ha alla delar från en N86 till motor.TD70 motor och växellåda att flyttas 6,5 cm fram i chassit och du fått ordning på kylaren för att passa TD70 motorn (extra rör från motor) och din drivlina måste också utvidgas 6 , 5cm. Det är i korthet att göra. Jag har en vän som jag har hjälpt till med denna uppgift."
Hei! Takker for alle svar. Må sjekke mer om det kan være en D70A som står i den (Mente det var D67) Men er da TD70 mulig erstatter for D70A? Takker for god hjelp
Jag har för mig att år 1965 presenterades Nya N och F serie (82 - 88, 89:an kom runt 70). 1965 ändrades motorbeteckningarna D47 blev D50, D67 blev D70, Och D96 blev D100. D talar om att det är en diesel, TD talar om att det är en Turbodiesel.
Hei! Var ute i regnværet å kollat (Kom ikke til gearboks å fikk telle bolter Tok nogre blder.Kanskje noen kan gjennkjenne motoren? Vil også spørre om noen har en bra motor i nærheten av Østersund/Norge til en real pris?