LeifAndersson skrev:Att affären inte hanterats på ett godtagbart sätt kan vi vara överens om. Men ingen vet ju säkert om den är såld öht.
Men att hantera en maskin med tekniska brister är inte möjligt i en förening, där har styrelsen tre saker att välja på. 1. Att ombesörja så att maskinen blir varaktigt reparerad. 2. Byta ut maskinen till en som styrelsen kan ta ansvar för. 3. Ställa den åt sidan och utfärda ett förbud att den används i nuvarande skick.
Tror säkert att det finns många som kan hantera en hyvel med tekniska brister förhållandevis säkert, men i en förening med ansvarig styrelse funkar det inte. Om någon har sagt som i denna tråd att det går utmärkt att köra utan bromsar så måste styrelsen agera på något vis. Om inte annat för att rädda sitt eget skinn.
Tror också att många föreningar skulle vilja ha denna hyvel, men de skulle säkert ordna så den blev reparerad innan den användes. Och inte låta någon enskild med tron att inget KAN hända hantera den med tekniska brister.
Visst. Men du har hakat upp dej på "bromsproblemet", och den har ingen som helst rubrik i denna diskussion, bromsar finns det ju..jag skrev att servoverkan är urkopplad, men det går utmärkt att stanna ändå med ett dubbeltramp. Tro mig, då finns det betydligt större och farligare exempel runt hela motorsportområdet isåfall.
Tror inte ens någon är medveten om att servot är urkopplat, för man har ingen korrekt maskin att jämföra med. Dessutom är det jag som använder maskinen, och jag tycker inte maskinen är farlig att framföra på något sätt. Vice orförande är jag i styrelsen och kör / sköter maskinparken i hopp om att värdet på var och en av maskinerna inte ska tok-sjunka, och mest med intresset jag har till just gamla trotjänare av märket Volvo BM.
Men största känslan jag fått, är att man vill bli av med mig, och ta över min roll. Jaja, det har inte heller med denna rubrik att göra så det skiter vi i här..