TP Resurs AB skrev:nissewestermark skrev:Slänger in en bild från en av senaste tidens plogsvängar. tagen lördag 28/3
Har kört hyveln ganska precis 70 timmar nu och den går som ett spjut..
SVH4 sidovinge har den fått då vi sålde Caten och skickade den gamla svh2 med den. Caten såldes via en svensk säljare vidare till en container i Göteborg
Hej Nisse är det eran hyvel som är på blocket i dag?? om så är fallet, erkänn att saknaden av en riktig CAT blev för stor..
Swecon i Umeå har en till försäljning på blocket.
Jo så är det, att det är våran hyvel!
Men har då inte saknat nån Cat än, den här Mattssonhyveln omvänder nog dom flesta Catfantasterna ganska fort
Anledningen, för att göra en lång historia lite kortare...
Är att vi har plogning en vinter till, men det kan lika gärna utföras med plogbil. Resten av våra jobb har vi inga kontrakt på och kan alltså hoppa av.
Sen lämnade vi pris på plogning åt Svevia för 6 år framåt från hösten, men det blev inget av det. Därefter fick jag chansen att istället jobba på Svevia och bland andra driftarbetaruppgifter köra hyvel där också (En ny Volvo G960, C tror jag den heter också(?) Kändes lite motigt från början men tanken på att slippa ständig plogjour 1 oktober-1 maj som jag haft i 8 år nu gjorde att jag tog Sveviajobbet istället.
Då det bara är jag som kört hyvel på firman så bestämde vi att den skulle säljas då ingen annan skulle hinna med eller ens ville lära upp sig.
Så det blev tyvärr inte så lång tid i Mattssonhyveln som jag hade tänkt
och jag kommer sakna den känner jag redan.. har hunnit med en 90-100 timmar vinterkörning som gått bara fint och det går inte ens jämföra draget och motoreffekten i den här mot den 190 hk Cat vi hade som jag tyckte kändes riktigt okej innan.
Är lite smått nervös nu för joystickarna i Volvon jag ska börja med första juni