Hej! Kollar om det är någon här som kan hjälpa mig med detta problem.
Det är nämligen så att jag nyligen köpt en Mattsson 161A -87 11000tim.
Problemet uppstod när jag skulle hjula den några mil nu första gången. Låg på en lämpligt låg hastighet så lådan arbetade inom en rimlig temperatur då det var väldigt varmt ute, efter ett tag ser jag att det börjar ryka lite smått bakifrån, jag stannar men hittar inget fel, fortsätter att köra och efter ett tag börjar det ryka så mkt att jag måste svänga in då jag börjar bli hyfsat orolig.
Det visar sig då att röken kommer från bakaxeln som är groteskt varm så plastpackningen innanför locket där luftslangen till diffspärren går in har gått sönder så oljan läcker ut. Funderingen nu är ju vad som orsakat denna extrema varmgång? Första tanken går ju till eventuellt åliggande bromsar, måste då vara väldigt lite dom ligger på isåfall men det kanske är tillräckligt...
Bör även tilläggas att handbromscylindern är förbikopplad då den inte vill släppa bromsarna, lufttrycket ligger mellan 7-8kilo vilket bör vara i sin ordning. Däremot så kontrollerade vi rörelsen på armen från bromsklockorna när man bromsade, den rörde sig Max 5mm vilket kanske känns lite lite?
Är det nån som har några förslag på detta så är jag tacksam för svar.
Med vänlig hälsning, EH