skrapan skrev:Hej!
Glömde en viktig skillnad som jag tycker mycket om, att Mattsonen går att spakstyra.Både midja och framhjul. Antingen med el vippa eller att använda en spak. Och funkar upp till sista växeln. Inte dåligt av en maskin som kom 87,
Om du med manövrera menar köra så är nog största skillnaden att midjan sitter olika, om du menar manövrera som att spaka tycker jag nog bättre om Mattsonens elpakar och just för att den går att spakstyra den.
VHP justeringen är enkel, öka bara insprutningmägden inte varvet. Skillnaden på en riktig VHP maskin är att den ökar successivt, tror att full effekt kom på 3 eller 4 man får tänka på det så man inte tar i fult på dom låga växlarna
Har alltid kört mina maskiner / hyvlar på så lågt varv som möjligt och så hög växel som möjligt, tror att dom därför inte är så törstiga som man hör / läser andra säger. Och kanske fördelen med nybyggnadskörning mot underhållshyvling. Har inte haft några problem med mina maskinerna som jag märkt av på grund av lågt varv. Om någon har annan uppfattning skulle jag hjärna höra om detta.
Såg att du har en 140 g vad och var gör du med den, årsmodell och övrigt ??? kul att höra
har ingen bild i dagsläget på 140 a´men på Mattson och Vammasen , om jag lyckas få med dom
mv Kenneth
bm1113 skrev::thummar: jadu dessa bilder är från 2010 i alla fall och är de ända jag minns att jag har i alla fall vet inte hur många de har haft men minns att jag sett någon med vanlig hytt med
HeHe kan förstå det men vore ändå kul med någon egen lack på maskin om inte annat lär väll Maskintjuvar bli lite skrajja och du kan ju vara glad att du inte är från Bodens kommun
ps montro hur mycket Cat tittade på diamanthytten när de tog fram M hyvlarna
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst