Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Insprutningspump bm 1113

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

63an

#16 » 19:38:35, 13-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har bytt ut mot renoverad pump, då är frågan vad har killen renoverat? Har också funderat om 1-2 tryckrör till spridarna kan vara problemet? Spridarna är kollade mot dubbla tryckuppsättningar så de borde fungera så långt! Bytespumpen har nya handpumpen men underredet skulle kunna vara gamla mataren! Får hoppas på lite töväder framöver så varmköra å lossa luckan enl. ditt recept med mejsel kanske ta loss mataren för den finns att köpa...Ja de var något att fundera på framöver Tack J.O :thumme:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare



63an

#17 » 14:35:43, 07-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu äntligen blev lite tid över så jag bytte filter på 218 men de såg himla bra ut! Kallt som vanligt när man ska meka, så pumpa tryck lufta bara filterhusen å provstart direktstart så den fick snurra lite då ser jag att den halsade luft i synglaset :huh: som sitter där gud glömt det men nu minns jag :skratta3: stängde kranen å de var samma skval ändå, stopp av motor å lossade lite på glaset å vred runt några varv med lite tryck från undersidan( Jo de går faktiskt ) sen lira med muttern lite å polygrip å chansade på tilldrag å tamefan den blev tät å bättre gång i motorn! Måste ut å testa Arnes grusbacke å den gick upp på 4:an de var bra gjort sen hem! Nu blev de lite konstig koll för egentligen har de mognat om pumpen å dess fataliteter! Skulle ju öppna å riva runt lite om några funktioner men de kommer flera dagar, Är det matarn eller fastnade vent. i pumpen? Liknar 10 000 krs fråga än så länge :coffee:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:
63an
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:08:25, 01-02-2009
Ort: Nu eljest.. Pite med omnejd.
Sverige
Maskintyp: Baklastare

TomasT

#18 » 12:36:11, 16-11-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

63an skrev:Min motor går stötigt på uppåtvarv, men den får dras med de tills dieselmeken byggt färdigt!


Länge sen, men hur blev din motor?
Min uppför sig likadant som din, skakar när den varvar upp.
Blev det bättre?
hade gott /Tomas
Användarvisningsbild
TomasT
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:48:24, 25-03-2014
Ort: Stockholm, Hägersten
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35, Crescent 1189 flaka, Tunakryssaren Nordland


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se