Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

LM840 Renovering

62 inlägg • Sida 2 av 5
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

bishbosh2000 (trådstartaren)

#16 » 08:26:25, 13-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har gått lite långsamt me maskin nu ett par dar, jäffla Svevia som ringer ut en o salta stup i kvarten :aaargh:
Men lite har man fått gjort mellan turerna, tvättade lilla bubben bland annat. 100 år av oljerester och gamla fågelbon är ett minne blott, nu e han som ny. Behöver nog inte renovera den längre :vissla:

Bild
Eller så knske han behöver lite kärlek ändå... :klia:

Medan ja väntade på att den skulle torka så fortsatte ja lite med "nya" hytten, skrapa bort tjärpappen (eller va de nu e) på väggarna och planera upp reparationsarbetet. Fanns ganska mycket rost under takrutan, funderar på att skära bort fyrkantsprofilen och svetsa dit en ny, finns material kvar, men de e ju inge snyggt me rostgropar.
Kommer också att få byta ut vinkeljärnen i botten samt nedre delen av sidoplåtarna. Nytt stål o plåt är inhandlat, passade på att köpa durkplåt till golvet samtidigt. (eller aluminium rättare sagt, rostfritt hade de inte :sad: )

Bild
Bild
Bild


Införskaffade en bläster från verktygsboden så man kan göra i ordning plåtar och ram, meningslöst att lägga ny färg om man inte gör det ordentligt. Tanken är liksom att maskin ska hålla sig fin i åtminstone 10 år till.
Började rikta motorplåtarna lite smått, kommer att finnas lite bulor och skavanker kvar, men det hör väl liksom lite till på en gammal krigsveteran. Kände inte för att börja spackla och krångla, nånstans måste man dra gränsen.

Bild
Bild
Bild
Bild


O så den fina instrumentpanelen, otroligt nog funkar allt utom tankmätare och blinkers. :thumme:
Bild

Hoppas på att kunna fixa lite mer i helgen, men det skulle bli kallt så blir väl förpassad till saltbilen skulle jag gissa på. :snow:
De kan aldrig gå mer än åt he***te...

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80



nordlander

#17 » 15:51:34, 13-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nyfiken på hur stor kompressor du har till den blästern och om setupen funkar bra?

Roligt projekt iaf!!
nordlander
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:21, 12-07-2007
Ort: Västerbotten

bishbosh2000 (trådstartaren)

#18 » 16:06:55, 13-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo då den funkade helt ok, lite osmidig med alla slangar men gör inte av med nån sand i gengäld. Sen gick det ju fint att köra med inomhus, dammar lite men inte värre än med rondell.
Har blästern på jobbet, så kör med en Atlas Copco skruvkompressor modell stor som ett vardagsrum, men så farligt med luft verkar den inte dra så har man kompressor som biltemas största ungefär så klarar man sig.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

HK Sörensen

#19 » 00:38:28, 14-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du funderat på att spruta på filler innan lack enklare än spackel och blir en jämnare yta bara av det!
HK Sörensen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:21:47, 18-06-2009
Ort: Bygdsiljum
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: På jobbet:
Volvo L90f
Svetruck 15120
Hemma:
Antonio Carraro ttr 3800
Toro 223D

bishbosh2000 (trådstartaren)

#20 » 01:25:29, 14-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja tanken har slagit mig, men jag tror inte ja kommer att krångla me de. Inte mycket gravrost på de synliga ställena på han, bara på hytten i stort sett. De sämsta partierna kommer ja o byta ut (håller på för fullt just nu faktisk) och de bulor som finns på motorplåtarna får nog vara kvar. Överlag så är dom rätt så fina.
Och sen är jag redan idiotförklarad av kollegorna över att jag lagar upp "gammal skit" som de så fint uttrycker det, så om jag ställde mig och la på sånt skulle dom nog skicka mig till dårhuset :???:
(Lilla Bubben hämnades ganska fort på dom genom att spräcka deras trumhinnor när jag flyttade den i verkstaden och ljuddämparen ramlade lös) :skratta3:
De kan aldrig gå mer än åt he***te...
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

bishbosh2000 (trådstartaren)

#21 » 06:29:23, 14-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inte många knop gjorda ida inte, mest kliat mig i hövve och surfat efter delar. Hittade nya drivknutar bland annat, hoppas dock inte att ja behöver byta mina då de nya kostade 9 lök styck, o de innan staten fått sitt. Däremot däck hittade ja för ca. 15 för alla fyra, tror inte att de e nån vidare kvalitet iofs men funkar nog fint på en hobbymaskin.

Efter 3 paket cigg och ett 6-pack cola orkade man sig väl ut i verkstaden en stund iaf. Skar lös fyrkantsjärnet under takrutan och började snickra ihop ett nytt.
Bild
Bild
Bild
Tog bra lång tid o få till det där, e inge bra alls på varken konstruktioner eller svetsning. Dessutom lite otur när ja tänker så fick göra om ett par gånger, missade den lilla detaljen att dörren ska passa efteråt också :ohnej:

Vart lite fundersam på fyrkantsprofilerna i hytten när jag höll på, hade införskaffat 40x40x5 att laga med, men det visade sig vara ca.1,5 mm större än det gamla.
Fanns utrymme o spela på så de gjorde inget, dolde det med en extra stor och ful svetskorv i skarven. Kan det måhända vara tum det går efter?
Jaja, får räcka för i natt. Blir till att hårdköra igen i eftermiddag efter man har hållit kuddarna sällskap en stund.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

bishbosh2000 (trådstartaren)

#22 » 04:58:48, 17-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har varit fullt ös nu ett tag så har inte kunnat föra över nåra bilder på telefon, har hänt en hel del så ska försöka fixa det inom en snar framtid.

Men just nu har jag ett problem som jag tänkte kolla om ni som är lite mer erfarna än vad man själv är har någon lösning på.
Vet inte om ja har nämt det, men maskin har ganska rejäla sprickor i ramen på vänster sida. Har varit lagat där förut men de som gjorde det har inte dikat ur nåt utan bara lagt svets på ytan. Måste ha lös tiltcylindern för att komma åt att göra det ordentligt och där kommer mitt problem.
Fick ur tappen ur den bananformade armen hur lätt som helst, men den nedre i ramen får ja tusan inte att röra på sig. Gjort en grunkamoj så jag kunde sätta på en stor sate till avdragare och tänkte trycka den inåt på maskin, men den vägrar röra på sig trots att man drog avdragaren med 1 meters skaft och bankade med 6 kilos slägga, provade att värma godset runt tappen men det hjälpte inte heller.
Har någon av er nåt knep för att få lös dessa?
Har stått o bråkat me detta i 4 timmar och börjar seriöst fundera på om jag skulle kapa upp öronen på ramen för att få lös skiten :aaargh:

EDIT: Kunde få över lite bilder.


Bild
Här kan man se en liten del av sprickan och det vedervärdiga försöket till att laga den.


Bild
Klackarna ja svetsade fast för att kunna dra med avdragaren.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

bishbosh2000 (trådstartaren)

#23 » 08:13:44, 17-02-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pillat lite till med hytten, tusan va det tar tid. :uupps: Tycker att ju mer ja lagar, desto mer hittar ja som behöver lagas.
Men nu börjar det väl ta sig tror ja, har bottendelen kvar att fixa. Va inte tänkt från början att det skulle bli så mycket bytt, men när man ändå har hytten lös så är det väl lika bra o göra det ordentligt. Funderar på om ja skulle flytta över gångjärnen till dörren på "rätt" sida när man ändå håller på, kom fram till att dörrhandtaget kommer att sitta lite väl nära instrumentpanelen annars. Plus att det nog blir lite smidigare att kliva in i maskinen, kommer nog att slopa ide´n att sätta lastarspakarna på höger sida också, blir inte riktigt bra :???:


Bild
Va lite rostigt i nederkant vid bakrutan, bytte en bit här med. Fick skära bort två mojänger som stack ut bak på hytten, tror de va nån typ av fäste. Sitter samma på min gamla hytt men de sitter lite högre upp på den, får bli lite modifikation där.


Bild
Balken över bakrutan va dålig den med, så bort med skiten o dit med nytt.


Bild
Vart en liten specialare i bak, hade köpt fel plåt givetvis :ohnej: Skulle ha varit 1,5 mm o ja köpte 1 mm. Så vad gör man då? Jo man bygger om lite och klappar dit 2,5 mm plåt som vi hade liggandes på firman, kommer inte rosta bort i första taget. Dessutom bra fästpunkt för ett senare skede av bygget då belysning och backkamera ska dit. :grin:



Bild
Slet lös kardan till bakaxeln och bytte knutkorsen, går riktigt smidigt med luftdriven press.


Bild
Förstår inte riktigt hur man har lyckats med detta? Så här såg det ut runt om på bägge knutarna. Hade kanske varit förståeligt om det var på delen mot bakaxeln, men hur tusan får man upp nåt till fördelningslådan som kan orsaka det här? Aja, nya bult och lock fanns med till de nya korsen. Bara o byta o se glad ut.


Bild
Nyrenoverade knutar och nymålad, får hänga på tork ett par dar innan den åker i maskin igen.



Bild
Han va fasligt glapp i spaken till fyrhjulsdriften. Hade varit nån mästermekaniker där och pillat som vanligt, satt M8 bult i där det ska vara M10. Dessutom satt det helgängade bult där, fick ju springa med spaken till grannen för att driften skulle gå i. Men nu är den som ny igen.

Sen gjorde ja lite småsaker som ja inte fick några bilder på. Ställde ventilerna på motorn bl.a, och det behövdes. Avgasventilen på 3:an och 5:an glappade nästan 3 mm. Kollade även de där små huvudena som vipparmen trycker på, men de såg som nya ut. Däremot såg motorn i övrigt ut som sju svåra år och ett par världskrig inuti. Har nog aldrig sett en så geggig motor förut. Får nog eventuellt bli så att man river ur den någon gång i framtiden för att renovera den ordentligt, men låter den vara för tillfället. Den låter bra, startar lätt och ryker inte onormalt. Så helt skrot är den inte än iaf.

Sen tog ja mig en titt på alla läckage på maskin, kunde åtgärda hälften bara genom att efterdra bult. Ingen av bultarna på sprängkåpan va dragna, kunde dra alla utom de två översta med ett finger. Samma med bultarna mellan converter och hög/låg lådan, och mellan den och framaxeln.
Så nu är det bara hydraulpumpen och utgående på 4wd lådan kvar o täta.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

TomasT

#24 » 09:32:45, 14-04-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

vilket roligt projekt!!
Jag vill också ha en baklastare. Kan bli problem att få det sanktionerat hemma bara....
Användarvisningsbild
TomasT
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:48:24, 25-03-2014
Ort: Stockholm, Hägersten
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF35, Crescent 1189 flaka, Tunakryssaren Nordland

nordlander

#25 » 12:05:41, 14-04-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

TomasT skrev:vilket roligt projekt!!
Jag vill också ha en baklastare. Kan bli problem att få det sanktionerat hemma bara....


Gör som man gör med bygglov...fråga aldrig från första början... :)
nordlander
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:21, 12-07-2007
Ort: Västerbotten

bishbosh2000 (trådstartaren)

#26 » 13:04:34, 14-04-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Haha, ja de e klart att man måste ha en baklastare hemma. Säger som Nordlander, bara o skaffa en. Sen att få andra hälften att acceptera inköpet blir ett senare bekymmer.

Angående tråden så har det stått stilla ett tag på grund av jobbet, blev lite tidig vår och då fick dom panik med sandsopningen i fjollträsk där ja jobbar. Men det har lugnat ner sig lite nu så snart borde det hända grejer igen.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

Antevante

#27 » 20:06:13, 14-04-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Underhållande läsning! kommer bli kanonfin. Får lite flashbacks till när jag och far renoverade vår 641a för 10 år sedan.
Användarvisningsbild
Antevante
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:23:05, 20-11-2007
Ort: Växjö
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Volvo L90H (Anställd)
Hymac 580BT
Hymac 580DS
MB Trac 800

bishbosh2000 (trådstartaren)

#28 » 02:31:22, 21-09-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har tagit väldigt lång tid sen senaste inlägget gjordes nu.
Ska vara helt ärlig och säga att det mest beror på lathet blandat med glömska.

Men de har inte stått still me maskinen i alla fall, har hänt massor och nu ska ja försöka få in allt. Kommer säkert att glömma bort nåt, men då får ja lägga till senare.

Börjar väl me hytte då det va där ja lämnade sist.
Har svetsat, skurit, svetsat igen, gjort om och gjort rätt fem miljarder gånger. Känns som att ju mer ja lagar desto mer behöver lagas.
Flyttade över gångjärnen till dörren på vänster sida, flyttade över dörrhantag och lås, och flyttat över fästen för instrumenpanel.
Bytt massor av plåt här och där och gjort en ny botten.

Bild
Bild

Bilder på botten och fäste för spakar kommer senare då ja som vanligt glömt fota.
Och nu är hytten nästan klar, hade kommit så långt att jag skulle borra hål för gummikuddarna hytten står på. Men hur jag än gjorde så fick ja de inte o stämma nar ja skulle mäta ut var hålen skulle vara, de hamnade liksom mitt i balkarna i hörnen. Mätte upp hytten o ge sig f*n på att den e 7,5 cm kortare än orginalhytten. Klockan va 3 på möra och min verktygslåda lever inte längre...
Hade man haft en hjärna hade man mätt innan man köpte hytten, men har man luft mellan öra som en annan så blir de som de blir.
Inte mycket annat o göra än att förlänga hytten, egentligen inge större problem men vart lite trött på skiten. Så hytten gör ja klar senare, pillar me resten av traktorn i stället.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...

6 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

bishbosh2000 (trådstartaren)

#29 » 03:13:08, 21-09-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Började med att palla upp traktorn och riva bort gamla hytten, hjul, kåpor och allt annat som satt löst. Skulle förbereda för lack så de va lika bra o få bort så mycket som möjligt.

Bild

Provade lite olika metoder för att få bort all färg och rost. Provade först med blästern, men de gick för långsamt, rondell med stålborst tog inte bort tillräckligt, men sen hittade ja en fin pryl i en låda. Nålhammare från biltema :thummar:

Fungerade underbart bra, färg o rostflagor bara flög bort. Så två nålhammare och lite vibrationsskador senare så hade man fått bort det mesta, fuskade lite grann på bak o framaxel dock. Tog bara bort rost där, gammal färg fick sitta kvar.

Sen kom man till dilemmat med målningen, hade provat att rolla/pensla en fälg och de vart inte snyggt alls. Så ja bestämde mig för att spruta.
Letade runt i lite gamla lådor och lyckades hitta en elektrisk spruta från tidig stenålder och skred till verket.
Blev helt okej resultat.

Bild
Bild

Bilderna är tagna några veckor efter lackeringen, därför alla saker på och runt maskinen. Va lite för hög på thinner för att förstå hur en telefonkamera fungerade just då.
Har aldrig lackat med spruta tidigare, så de vart inte perfekt. Missade nån fläck och lite tunt me färg på ett par ställen, som tur va bara på skymda platser så de rollar ja i senare.
Angående saknaden av färg på delar av aggregatet så har ja en del skärande o fix att göra vid snabbfästet som e helt skrot, och tiltstängerna har jag funderingar på att byta ut. De har böjt sig någon gång i tiden och blivit riktade så de är fula som stryk.

Bör kanske tillägga att de ja lägger upp nu inte hamnar i exakt kronologisk ordning, har fixat me lite allt möjligt över en längre period så ja lägger in det lite samlat efter kategori.

Spann vidare på lackering denna helg då fälgarna blev gula.

Bild
Bild

Och för er som läser de här och funderar på att sprutlackera själva för första gången, ALLT inom en radie av 10 meter blir täckt av färgdamm. Så se till att inget som inte ska vara gult står nån annanstans. Farsan hade varnat mig redan, men jag har aldrig lärt mig att lyssna riktigt, tänkte att så farligt kan de väl inte va. Men de va de. hade o göra i timmar med avfettning och skurmaskin innan golvet va grått igen. Lyckligtvis så hade dammet liksom krupit fram efter golvet så väggar och annat hade klarat sig. När ja lackade fälgarna stog ja i tvätthallen i stället och dränkte golvet med vatten, så då gick det bättre.
Och för guds skull använd ansiktsmask, snöt gult i två dar efteråt.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...

10 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80

bishbosh2000 (trådstartaren)

#30 » 03:57:33, 21-09-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kastar in lite mer som har hänt när ja ändå håller på.

Lämnade in kylaren för reparation, slutade med att ja hade kunnat köpt 2 nya kylare för va den fakturan gick på. Har för mig att de finns nya för 3-4 tusen o reparationen gick på 8 :ohnej:
Jaja, den r i alla fall nu monterad och allt är tätt o fint, lackade fläkten när den va lös bara för att.

Demonterade oljekylarna för att göra rent och provtrycka, inga fel på dom inte. Men när de monterats igen o ja startade maskinen för att kontrollera att de va tätt så hade oljerören till växellådskylaren lite spontant fått för sig o börja läcka. Visade sig att de hade legat o gnidit sig mot varandra och när ja bröt o bände i dom så sprack de ena. Fick de svetsat av arbetskamraten och numera ligger det gummi mellan rören.

Demonterade matarpumpen för soppan då den övre bulten var avdragen, läckte som ett såll där. Passade då även på att renovera den, tyvär hade ja inte beställt någon ny handpump så den läckte efteråt ändå, kommer en ny sådan i veckan. Förut satt de en skål av aluminium eller nåt på inloppet, den är numera utbytt till en glasskål så nu kan man se om man har vatten eller skit i bränslet.

Innan ja monterade nya kylaren så tog ja lös kardan till hydraulpumpen, satt med två skruv i motorn varav den ena va rätt lös. Va nog i grevens tid man tog sig en titt på den. Visade sig också att knutkorsen borde ha bytts ut för typ ett par tusen timmar sen, va så slut att de hade käkat upp öronen på motorsidans medbringare (kallas den så?). Blev till att köpa en helt ny kardan. Lyckligtvis så kände min far till en firma som tillverkar sådana, gick på ca. 1500.

Monterat ny batterifrånskiljare och nya kablar till startmotorn och börjat skissa på ett nytt elsystem. Blir mer eller mindre som orginal, fast ja vill ha lite extra belysning här o där så lite reläer kommer att bakas in till arbetsbelysningen. Kommer att behålla den fina gula lampan i aktern som backvarnare då den är i fint skick, dessutom en lite kul detalj på dessa maskiner.

Sen allt eftersom ja har hittar ställen där skruv har gått av eller fattas har det monterats nya, inhandlade UNF sortiment på biltema så de blir tum överallt.
Monterat nya hjulbult på styraxeln då de gamla hade sett bättre dagar.

Bild
Bild
Bild
Bild

Just de ja, höll nästa på att glömma. Fixade till glapp i styrningen, bytte p-ändar och länklager. ställde in hjulen på 2 mm toe-in. Måste dock lämna in styrcylindrarna på renovering, kolvstängerna är helt skrot och cylinderlocken är sönderslagna.

Bild
Bild
Bild
Bild

Gick väldigt fint att få lös allting, och att få ur tappar och länklager gick utmärkt med en avdragare.

Ledsen om de sista tre inläggen blev lite röriga, ska försöka lägga in lite oftare i fortsättningen och ta lite fler bilder.
De kan aldrig gå mer än åt he***te...

13 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
bishbosh2000
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 17:34:23, 31-01-2015
Ort: Kristinehamn
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo BM LM840 -69
Volvo T33 med B20 spis (årsmodell okänt)
Poclain TY45 -71
Scania Vabis L56 -63
Scania LS 86 Super -80


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se