thiger skrev:man har ju inte nån talang och beskriva.............
LeifAndersson skrev:thiger skrev:man har ju inte nån talang och beskriva.............
Jodå, var det ett hydraulsystem till en månlandare eller...
VHK116.1 skrev:Pumparna är först kopplade till tanken med en suglednig.
Den är oftast grov och skall ej ha något hinder.
På trycksidan går slangen till ventilen eller ventilerna.
Reducering finns i ventilpaketet eller i separat ledning
till tank. Ventilpaketet har funtionen att till cylindrarna
reglera tryck flöde och funktion. På äldre maskiner var trycket
70-80 Bar. Och till nyare är trycket 150-200 Bar.
Har du 2 pumpar så är den ena kopplade till ventilen för
lyft och tilt. Den andra pumpen är kopplad till separat
ventil för extra funktion. Eller är dessa paralell kopplade?
Det är inte normalt att spakar går tungt. Detta kan bero på
att det finns korrision i systemet.
Flytläge är ett måste om drivhjulen skall ha kontakt
med underlaget vid t.ex snöröjning.
VHK116.1 skrev:Börja med att kontrollera hydrauloljan så att den är fri
från vatten. Den skall vara klar som diesel.
Är det vatten i så blir den grumlig och grå.
Är det rost på slider i cylindrar och pumpar är det
permanent. Men det skall vara mycket vatten i så fall.
Det är oftast bara att byta olja och köra som vanligt.
Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare
Användare som besöker denna kategori: _PA_ och 4 gäster