Det blev lite spännande att prova om allt hydrauliskt fungerade då jag äntligen hade tid att starta upp maskinen. Det visade sig fungera så där! Den lyfte upp armarna ganska snabbt men de sjönk lika fort då man släppte spaken. Så det blev till att börja leta felet var det läckte, det blev att leta med uteslutningsmetoden. Kollade om det var inre
läckage på lyft tuberna men de visade sig hålla tät. Efter en hel del letande och olika prov så konstaterade jag med en del hjälp här på forumet att det var ventilpaketet som hade ett inre läckage. Köpte ett begagnat paket från en 218 och monterade med en del över flyttningar att vissa delar för att få det att passa. Efter det så funkade hydrauliken som den skulle. En annan fördel var att jag fick till tredje funktionen. Vilket är bra då jag senare har byggt hydrauliskt svängbart snö blad och
hydraulisk gaffelspridning. Jag konstaterade felet senare på det gamla paketet. Det var en oring som gått av och kommit i kläm så att tredje funktionen låg och läkte och det är nog någonting som har varit något tag då man har plockat bort reglagen till den då den är stum. Man verkar även ha brukat en del våld för att få den att röra sig och på så sätt slagit sönder änden på ventilsliden.
Tomas sa att den går jätte fint på vägen med orbitrolstyrningen och där håller jag med till hundra procent. Jag har kört de flesta modellerna av
baklastare Från H10 till 642 och den här nog en av dessa som går lugnast på vägen .Inte en massa rattande för att parera svängningar.