Fälgarna är också extrautrustning. Visserligen var de standard på äldre 218 men de lite senare hade helsvetsade fälgar, men av någon anledning så skulle en del "vägverkare" ha ställbar spårvidd så fälgarna från H10 350 och riktigt tidiga 218 plockades fram igen. Egentligen fälgar från BM 350 med förstärkt grövre fälgskiva. Men sitter de kvar i dag har den haft ett behagligt liv, användes den ordentligt höll de inte och byttes mot helsvetsade.
Drivlinanan är original utan det är främst hydraulsystemet och lite krafs på utsidan som ändrades och TD variant var vanligt, men det fanns ju på "vanliga" maskiner också så det är inget speciellt problem.
Ett lite lustigt tillbehör var
kraftuttag under hytten som fanns på "vägverkare" runt 1964-65. Det blev oftast inte använt när enda tänkta redskapet jag vet var en Viking snöslunga som kunde drivas av det kraftuttaget. Har aldrig sett den slungan i verkligheten utan bara i det tillägg till instruktionsboken som följde med de maskinerna. Men på maskiner av den årgången sitter kraftuttaget där, men när det saknade manöverspak så var det nog mest ett sätt att få till en lite dyrare maskin så anslagen gick åt!
Så skulle det kraftuttaget användas till något fick det kompletteras med manöverspakar, och det var kanske inte så angeläget när det finns spakar så det både räcker och blir över ändå i "vägverkarna"!