Tackar ni, men detta är rekreation på riktigt basic nivå, långt från teoretiska felkoder om bizarrt hög avgastemperatur (saknas givare för det, värdet kalkyleras fram av signalen från tio andra grunkor). Och elektroniskt styrda, magnetiskt växlade
kraftuttag med eventuella problem. Som annars är en del av vardagen.
Fick ett ärende till en av Yalens tidigare hemtrakter, hämtade höger dörr och de främre motorplåtarna, kanske finns även de bakre någonstans. Hade inte möjlighet att söka så länge.
Låstråden till det ena ändstycket var av, av okänd anledning gick den att få bort ändå, men inte i speciellt bra skick. Ny tillverkades av kärntråden från en 3.25 OK48.00 vilken mäter 1/8" liksom originalet.
Någon har tidigare framgångsrikt reparerat avskraparens läge med okänd metod, dock var o-ringsspåret fullt av metallsprut som satt hyfsat hårt fast. Troligen en källa till 98% av läckaget på den här sidan, då o-ringen var hyfsat frisk.
Vet inte hur det är lagat som sagt, men det är något poröst sprut även här, de har lyckats svarva läget nästan helt runt utan att ta något på original gjutjärn, så någon har trots allt haft koll här. Och det kan även betyda att mässingsavskraparna inte är original.