63an skrev:Tror att du har samma system som på 218 då får du hålla i spaken hela tiden tills den går ner å fortsätta trycka ner den annars fjädrar den upp! Finns alltid en orsak till detta för de flesta lägger till å glömmer att diffen ligger till å kör glatt vidare å då brukar de hända saker! Apropå stabblådan du har väl synat den riktigt från undersidan, de var där min låda hade alla sprickor troligen på grund av att den gick som höglastare av timmer i barndommen, den har extra hål/utväxling på lyftarmarna, konstruktionen gör att de blir brytningar där om man tar last på yttersida enbart å snett! Undrar hur de tänkte när de kom med vinkel lyft med hydral 4de funktion å kunde svänga lasten höger/vänster blir ju snedlast på lyftarmarna de oxå
Jag hängde rätt bra på spaken. På 650in är den mycket lättare att få i. Dock kopplar man ju in den med hälen där. Jo då har granskat den noga från undersidan. Den är svetsad både underifrån och ovanifrån. Var ända sprickan som gick att hitta. Jo de måste ju ge en väldans massa brytningar när man kan svänga lasten. Min har gått hos vägverket i barndomen och sedan på lantbruk.