Visst finns det 621 med
fyrhjulsdrift även om alla 621 tillverkades som tvåhjulsdrivna. Det har byggts om ett antal som fått driven
axel monterad. De kallas i allmänhet 641 då, även om det står 621 på typskylten. Man kan ju säga att de byggts om att motsvara 641 när det var färdiga satser som monterades som var identiska med prylarna som satt i 641. Men rent "juridiskt" blir de aldrig annat än en 621. Så det gäller att få med i försäkringshandlingarna att den är ombyggda, annars blir ersättningen som för en 621 om något händer. Och man bör inte kalla den för 641 i försäkringspapperen heller, när det är en 621 enligt ch.plåt och nummer, då kan det bli frågan om felaktiga uppgifter och strul vid skada. Så de maskinerna har orsakat en del strul när de inte stämmer med sin egentliga identitet.
Så ska man vara helt korrekt så ska man säga att det är en 621 som byggts om till 641 och se till att det framgår av försäkringshandlingarna.