Dom verkar seglivade också..
Det här är tredje karossen han har den i..
Den har suttit i 140,240,740..
fjeddan skrev:Är det något annat man behöver ändra på när man har byggt om till brytarlöst?
Ingen annan tändinställning än 15 grader som det står i instruktionsboken?
Inga andra stift, rotor, kablar eller nåt?
torbjorn_forsman skrev:fjeddan skrev:Är det något annat man behöver ändra på när man har byggt om till brytarlöst?
Ingen annan tändinställning än 15 grader som det står i instruktionsboken?
Inga andra stift, rotor, kablar eller nåt?
Den nya fördelaren har ju förmodligen annan tändförställningskurva än den gamla (kolla Bosch-numren på bägge så kanske jag kan hitta kurvorna i bästa fall). Och om det är stora skillnader mellan dem, så kanske man ska följa tändinställningsanvisningarna för den årsmodell som den nya fördelaren kommer ifrån.
Andra tänddelar ska inte behöva bytas.
fjeddan skrev:torbjorn_forsman skrev:fjeddan skrev:Är det något annat man behöver ändra på när man har byggt om till brytarlöst?
Ingen annan tändinställning än 15 grader som det står i instruktionsboken?
Inga andra stift, rotor, kablar eller nåt?
Den nya fördelaren har ju förmodligen annan tändförställningskurva än den gamla (kolla Bosch-numren på bägge så kanske jag kan hitta kurvorna i bästa fall). Och om det är stora skillnader mellan dem, så kanske man ska följa tändinställningsanvisningarna för den årsmodell som den nya fördelaren kommer ifrån.
Andra tänddelar ska inte behöva bytas.
Det har suttit på en 740 från 1985..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster