hej nu är det ny
slang i däcket och det rullar igen , lite träningsverk det var rätt tungt, tips ,, tog en metallhatt till ventilen och borrade ett lite hål i toppen,, trädde igenom en ståltråd och fick en vettig grej att dra med när ventilen skulle genom fälghålet det funkade inte med köpta stela "pinnen" som används annars , förenklade jobbet en hel del faktiskt .
CAV starten var det dålig snurr på så den fick en gammal bilelektriker ta sig an,,,, ryser alltid om man får frågan "har du pillat i den" ,visste att jag inte för lite kunskap och grejor , det var solinoiden som ärgat och gav dålig
kontakt , tydligen ett vanligt fel på dessa startmotorer. MEN ändå 10-15 år ute skogen som arbetslös och ingen rört den och det gick att fixa starten på dan och motorn gick igång efter 15 sek. Nu ska det bytas
tändningslås då gamle ägaren förlagt nyckeln. kollade runt och fick tag i ett Bosch tändningslås som verkar stämma med det som sitter där , bra att slippa skruvmejseln vid start hädanefter. snart är det dags att känna på nån grushög.