Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Joel`s 641 m77

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

Djollie (trådstartaren)

#1 » 13:09:29, 22-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köpte mig en baklastare efter många års sökande så fann jag en den ligger nu hos mig i Finland på andra sidan älven i höjd med kiruna.

bild på lastaren
Bild
bild på infoskylten
Bild

Det första som jag borde få ordning på var att den rökte mycket, fann en del info om det och stopp axeln var väldigt glapp och fick hem en renoverad insprutningspump men blev lite fundersam om man kan bara byta den rakt av för den har ju lite olika nummer el. bokstäver efter, samt om man ska ha en packning mot fästet i blocket. (Den nya har också lite glapp i axeln men det är lite, han som sålde den (pump mekaniker) menade dock att detta är normalt)
Annars så skulle det vara intressant om någon har tips angående bytet då jag inte har någon erfarenhet angående detta.
Bild
Bild

Andra fel som finns i lastaren som snart skall åtgärdas är för mycket olja som är tjock i konsistens (samt att oljetryckslampan lyser då man varvar maskin som kall...?), luft filter som är närmast oigenomtränglig, lampor som inte funkar osv....
Så jag väntar på en del service artiklar.

mvh Joel

5 personer gillar det här inlägget.
Djollie
1 inlägg
 
Blev medlem: 17:53:13, 18-11-2016
Ort: Muonio, Finland
Suomi Finland (finska)
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Bm 841




Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se