torbjorn_forsman skrev:Är det en VDO-givare? Ofta finns det en mutter längst ner som är rund, inte sexkantig. Eller eventuellt en sån där "envägsbricka" som är påtryckt på en utstickande pinne. Om man får bort den, kan man ta bort en plastdel längst ned och sedan dra av röret utanpå givaren. Var MYCKET försiktig, eftersom det går två tunna motståndstrådar spända i luften längs hela givaren, flottören som löper längs dem har släpkontakter som kortsluter trådarna där den befinner sig. Det är lätt att ha sönder trådarna om man inte ser upp när man drar av röret.
Troligt fel är avlagringar på trådarna eller att släpkontakterna är trasiga på något sätt. I värsta fall är någon tråd av.
Liknande givare sitter på många europeiska, framför allt tyska personbilar från 70- och 80-talet, även om en sådan inte passar till 620:ns tank så kan det ju finnas delar att låna.
det är nog m4/m5 så kanske med en riktigt tunn skivatorbjorn_forsman skrev:Går det inte att såga en skåra i änden av stången (eller slipa med liten kapskiva i Dremel) så man kan hålla mot med en liten skruvmejsel?
fjeddan skrev:Bara o fråga om du undrar nåt medans jag har operationen färskt i minnet, annars har vi användaren Leif Andersson här på forumet, som kan ohälsosamt mycket om dessa bestar!
Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster