är inte skolad i kyla, men skruvat en del, vatten liksom
ström tar den lättaste vägen, därmed inte alltid rätt väg.
Utan
termostat så cirkulerar vattnet minsta motståndets väg och stora delar av motorn blir utan eller åtminstone drabbas av betydligt sämre kylning då vattnet helt enkelt tar fel väg, det framstår väldigt tydligt om en tittar på ett flödesschema på en motors
kylsystem, är noga avvägt så att vattnet når alla delar för att transportera bort värmen.
Ta bort termostaten och allt blir fel, huruvida hastigheten försämra kylningen låter jag vara osagt då jag som sagt
saknar skola i ämnet, men så länge
kavitation inte uppstår så bör det ju fungera kan jag tycka.
Blir en motor för varm så är det ett eller flera fel, kyl, pump eller igenrostad motor är troliga fel, förutom nämnda termostat.
Om man ändå vill ha motorn kallare än vad det finns termostat till så kan en borra några små hål i termostaten, för att få viss genomströmning innan termostaten öppnar, en annan fördel med det är att ev
luft bubblor som bildas effektivt rymmer till expansionskärlet.
Var och en gör som dom vill med sina grejer, så även jag och i mina motorer sitter det termostat och kommer så att göra.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.