Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Bränslemätare i hytten

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

Jörgenslast (trådstartaren)

#1 » 11:53:49, 11-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Min mätare visar lite olika mycket tex när man sätter på fläkten/lyset osv, men kan jag bara dra en ny matarkabel 24v direkt till mätaren? Utan att 641an sprängs?
Jörgenslast
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:33:12, 22-11-2018
Ort: Uppsala
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Lm641



torbjorn_forsman

#2 » 13:10:29, 11-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fordonsinstrument brukar vara stabiliserade så de inte bryr sig om rimliga ändringar i matningsspänningen. Ett 24 V-instrument borde fungera bra mellan ca 20 och 35 V.

Det är mer troligt att problemet beror på jordfel - att givarens och instrumentets jord inte ligger på riktigt samma potential av någon anledning. Det kan ju t ex finnas en gemensam jordpunkt för flera saker i instrumentbrädan eller hytten, som inte har bra förbindelse med chassijord. Givaren antar jag är direkt jordad i tanken, som borde ha bra elektrisk förbindelse med chassi.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se