PAL skrev:Kolla i närheten av oljefiltret om det finns en matarpump för bränslet där.Jag har haft en 621:a
som hade pumpen där.
LeifAndersson skrev:
Det är ingen "avgasåterföring"! Det sitter en ejektor i slutröret som ska suga upp föroreningar ur filterhuset och skicka ut dem i avgasröret. När ejektorn rostar upp så blir det just "avgasåterföring" och då är det illa, luftfiltret slår igen på nolltid av avgaserna och det blir driftstopp. Därför tar man i regel bort ejektorslangen på dessa och pluggar båda ändar! Det är bara de gamla lastmaskinerna som har denna funktion, inga traktorer med samma motor och filter. Och konstruktionen var en lösning på ett ickeproblem så den har ingen uppgift att fylla, om man nu inte vill ha sot fulla luftrenaren alltså!
Ivar Risslén skrev:Det finns böcker i "Downloads" här på Maskinisten så behöver ni inte gissa var olika saker sitter eller vad det är. Det finns instruktions-, verkstads-, och reservdelshandböcker.
Där du funderar över på luftfiltret ska det sitta en liten gummigrej som man kan tömma ut dammet med.
Handpumpen brukar sitta på matarpumpen som kan sitta direkt på motorblocket i stället för på insprutningspumpen. Det är bara att följa ledningarna som går från och till bränslefiltren så borde man hitta matarpumpen.
Johanneshögberg skrev:
Leif du säger plugga båda ändar, antar att du menar den jag har bild på och den på ändröret?
LeifAndersson skrev:Johanneshögberg skrev:
Leif du säger plugga båda ändar, antar att du menar den jag har bild på och den på ändröret?
Båda ändar där slangen suttit. Bort med slangen och plugga de anslutningar som finns kvar. Byter man slutrör så går den anslutningen bort. Har aldrig monterat ett slutrör med den utrustningen vid byte, fullständigt värdelöst system som bara kan jäklas och tillför inte ett dyft.
Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster