Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Motorolja 641 baklastare

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

fretchi

#16 » 08:53:30, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om du har lös toppen, passa på att fräsa ventilsätena och se över ventilstyrningarna. Tråkigt att ev måsta göra om det sen.
Fast kolla först så det inte är ventilkåpan som läcker. Betydligt mindre ingrepp att byta dess packning.

1 person gillar det här inlägget.
fretchi
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:16:09, 04-07-2011
Ort: Hakkas
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T31, DB 880, LM 642, VMV Stalo, DB Cropmaster, Komatsu PC228, BM 4300



daniel n (trådstartaren)

#17 » 14:25:38, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tack för tips fretchi! Jag ska dock inte göra det själv utan lämnar iväg jobbet till en herre med väldigt bra koll, så jag är säker på att han har koll på detta.
daniel n
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 02:57:28, 08-03-2010
Ort: Lund

daniel n (trådstartaren)

#18 » 14:26:54, 13-08-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

SK Racing skrev:Är du helt ny på maskinen så rek jag att ordna fram manualer o handböcker o skumma igenom dom så får du ett hum om hur saker o ting fungerar o är uppbyggt, jag är allmänt kunnig om div mekanik/service men jag skummar alltid igenom div böcker om jag känner mig utanför min komfortzon, samt att en glömmer ju även över tid, så jag skummar igenom div manualer i emellanåt även på bruksföremålen för repetition när en ska skruva, sen att jag har dåligt minne bidrar ju till min återgång till böckerna, samt en slipper gör det där misstaget som kanske fördärvar en för övrigt vettig dag.

Lycka till med din maskin.


Tack för tipset! Manualen är läst och trots att den är ingående i allmänhet så saknas en del detaljer. Tex vilket som är locket för motoroljan. Ett plus dock för de fina tecknade bilderna!
daniel n
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 02:57:28, 08-03-2010
Ort: Lund


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Michael Meier, Uusitalo och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se