Följer med när jag redan ifrågasatt eländet! Fläkthjulet bör nog vara mest i plåtskjulet så de inte blir rundgång, går att mont. en tunn plåt för änden på F-hjulet utåt så det tätar bra, blir verkningsgrad då! Min maskin är fläktmotorn utbytt på å från nån österlandsbil men bara en fart blir i varmaste laget då! Nu är de 218 så lite skillnad på utförande..." E ju fan att eftermarknaden inte fungerar på såna saker ". I högsta grad förbruknings saker
Det där ser mer ut som på min, men ser något glest ut mellan bladen men fungerar nog, det är ju samma värmepaket som Duett /PV har. Diametern och längden ser rätt ut. Jag skulle satt änden på fläkthjulet precis i hålet för att minska läkaget.
Här kommer en liten uppdatering med mitt kupefläktsproblem. Efter att ha bytt ut fläkthjulet eller fläkttrumman till en större modell från en volvo duett så blev de lite bättre men fortfarande verkade som att luften bara cirkulerade inne i huset, de var väldigt dåligt flås ut genom värmepaketet. Då bestämde jag mig för att prova något nytt. Jag tog hela fläkthuset med tillhörande motor från duetten och kapade ett hål i huset och svetsade fast fläkten. Nu fungerar det hur bra som helst, jättebra värme och cirkulation. Kommer bli kanon till kalla dagar och framförallt kanske jag slipper rutor som immar igen. Tack alla för era idéer och tips. Lägger ut lite bilder.
Nackdelen är väll att du inte får in friskluft i hytten, utan bara cirkulerar gammal fuktig luft i hytten? Men som 63:an säger hjälper det att öppna sidofönstren lite.
Snyggt jobbat men hur i h- ska du vara utan friskluft via fläkten? De är ingen bra lösning, blir förvånad när andra som har samma maskin väljer sitta å bara glo? Du har i princip allt men borde göras om så luft kommer in å trycker genom batterihuset utifrån! Blir också förvånad att många väljer bara lättaste vägen när de repar gamla klenoder?
Min motor var också gången samt ett tätt värmepaket. Så efter att ha letat runt på skrotar så blev det denna lösning. Min suger även luft från samma ställe som originalet. Ibland får man ta en enkel väg....