Växelmönstret är som ett trappsteg och spaken ska tryckas ner och dras bakåt när man backar då en fjäderbelastad stång inuti rattröret dras upp och frilägger en spärr. Jag var väl inte så imponerad av eländet som nån tidigare uppfinnarjocke satt dit... Nätt och jämt användbart.
En knut från en 1/4" hylsnyckelsats fick göra tjänst som led då det blir som en hävstångseffekt då man växlar mellan fram o back och vinkeln ändras mellan spaken och stången. Återstår att tänka ut lösning på en kåpa som fattas över det hela...
En bit ämnesrör från en kompis och en kula ur gömmorna fick fullborda skapelsen som nu fungerar tillfredsställande.
Alla glödlampor i instrumenteringen var trasiga, även i strömbrytarna men läget har ljusnat !
Vänster blinkers fanns kvar men finns ej att uppbåda till andra sidan så en lösning måste till.
Hittade dom här på nätet och dom är nära nog.
Det fanns ju inget värmepaket i maskinen så jag ropade in ett 24V´s på Tradera. Fint skick men ni ser ju problemet...
Som tur är finns det gömmor att gräva i och se på f-n vad jag hittade !