Har ingen aning om vad du hittar under hatten, den ska hindra större saker från att komma in, det finns bättre grejjor idag som även tar hand om fukt i andningsluften
Kolla först var lägger sig snö, vart kommer regnvatten
Kan det vara en bult/skruv som inte sitter i något hål. Hade det problemet en gång på en Ford super Major och du rann vattnet längs mätstickan i ned i hålet för stickan. Fick göra en huv för stickan. Har problemet kommit nu när du fått snö ?
Om man inte kan göra det med en maskin skall man låta bli
Du har två gängade hål rakt upp på svänghjulskåpan, det ena kan det sitta en skruv som håller fast oljepåfyllningsröret i. Det andra händer ibland att det saknas skruv i. Då kommer det gärna in vatten.
Båda bultarna sitter där på svänghjulskåpan.den ena håller oljepåfyllnings röret. Vet någon hur man får lös och rengör avluftningen? För att få bort motorhuven räcker det att ta bort slutburken eller måste man dela röret där det går ihop på grenröret?
Hej, Defekt oljekylare kan ge följande problem: När motorn går är det högre tryck på oljan än kylvattnet. Olja går till vattnet. När motorn står still och är varm, så är det högre tryck på kylvattnet (förutsatt att det finns ett kylarlock som skall hålla tryck i kylsystemet) Då går kylvattnet över till oljan. Detta fenomen kan ge litet huvudbry innan man fattar vad det handlar om. Mvh Orion47
Tack för ditt svar. Men hade det varit kylvatten i oljan borde väl inte lådan ha frusit ihop helt? Och det smakade inte sött. Tänker jag fel? Jag har rengjort ventilationen nu. Den var smutsig men inga problem att blåsa lätt genom den. Den satt rätt löst hatten. Likaså dom 2bultarna på ventilkåpan satt löst. (Man kunde dra dom med handen) så dom drog jag på. Vad är den lilla bulten på höger sida högt upp. 10ans nyckel. Ser ut som en gängstång med en mutter på som pressar ett lock?