Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Lastmaskin slutat dra

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

lefrmb (trådstartaren)

#1 » 14:09:13, 16-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Körde min LM621 häromdagen funkade perfekt först men lade bara sedan plötsligt helt av flyttar sig inte ur fläcken, oljetrycket försvann helt på manometern till transmissionen , olja och filter är bytta på senare tid, tappade ur oljan ur transmission den var ren och fin och tillräcklig mängd någon som har tips om vad jag skall börja och leta fel, kan det vara hydraulpumpen går den att byta utan demontera motor eller konverter
lefrmb
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:18:17, 16-05-2021
Sverige
Maskintyp: Traktor



tortap

#2 » 14:59:58, 16-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är inte elfel då? Snurra på alla säkringar mekaniskt. Syns inte alltid att det brunnit av.
tortap
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:17:31, 08-04-2016
Ort: Norrland
Maskin: Volvo BM 4300, MF 30, Maho MH300C

Jac

#3 » 19:32:52, 16-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet


1 person gillar det här inlägget.
Jac
Moderator
Moderator
 
Blev medlem: 12:08:59, 18-01-2006

lefrmb (trådstartaren)

#4 » 18:50:58, 21-05-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tror inte det är elfel eller fördelaventilen, tog loss sugsilen där var en del mindre metallpartiklar svårt att säga om det var gammalt eller nytt, men det som gjorde mig fundersam var att röret från sugsilen och upp till pumpen inte satt stumt utan lätt gick att röra upp och ner kanske 1 centimeter så det är kanske packning eller oring som har gett sig mellan sugrör och pump så att den kanske suger luft, frågan är om den går att byta utan demontera converter eller motor.
lefrmb
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:18:17, 16-05-2021
Sverige
Maskintyp: Traktor

lefrmb (trådstartaren)

#5 » 22:05:44, 24-02-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nu haft uppe oljepumpen visade sig att sugröret satt löst, så jag har bytt tätningar samt skruvat åt rejält, så fungerar convertern klockrent

4 personer gillar det här inlägget.
lefrmb
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 13:18:17, 16-05-2021
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se