LM 641 - "öppningsbar" motorhuv?
Postat: 20:24:23, 30-07-2021
Hej,
Irriterar mig litet på lösningen med avgasröret genom motorhuven..
Det är ju stört omöjligt att komma åt något framför motorn utan att jobba uppifrån (typ koppling, converter, spak-länkage och dylikt)
Tänkte höra om någon modifierat den till att vara lättare att plocka av?
Blir till att börja kapa och borra om man ska loss skiten..
- Typ extra fläns på rostfritt rör med rostfritt bultförband (tänker mig att det inte är så bra med rostfri bult på gjutjärnsflänsen på grenröret)
Och - enklare att byta ett skillt flänsförband vid behov och låta grenrörsförbandet leva sitt liv bäst fan det vill...
- Eller, kanske delad huv bultad i någon form av hjäl-pram under huven - så man kan demontera huven utan att ta loss avgasröret?
- Eller andra lösningar.
Skick gärna ideer, eller ännu hellre bilder om någon redan har gjort en modifiering (vilket jag misstänker)
Irriterar mig litet på lösningen med avgasröret genom motorhuven..
Det är ju stört omöjligt att komma åt något framför motorn utan att jobba uppifrån (typ koppling, converter, spak-länkage och dylikt)
Tänkte höra om någon modifierat den till att vara lättare att plocka av?
Blir till att börja kapa och borra om man ska loss skiten..
- Typ extra fläns på rostfritt rör med rostfritt bultförband (tänker mig att det inte är så bra med rostfri bult på gjutjärnsflänsen på grenröret)
Och - enklare att byta ett skillt flänsförband vid behov och låta grenrörsförbandet leva sitt liv bäst fan det vill...
- Eller, kanske delad huv bultad i någon form av hjäl-pram under huven - så man kan demontera huven utan att ta loss avgasröret?
- Eller andra lösningar.
Skick gärna ideer, eller ännu hellre bilder om någon redan har gjort en modifiering (vilket jag misstänker)