Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Styrsnäcka boxer

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

Bacon (trådstartaren)

#1 » 21:18:20, 09-09-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har fått haveri på styrsnäckan. Nedre lagret rammla ur i småbitar när jag öppnade locket. Jag har fått tag i en växel till en TG boxer som verkar fräsch så det ska nog gå att plocka ihop det. Jag vill få isär grejerna och titta till framförallt det övre lagret. Det verkar som att ratten måste loss och axlen ur neråt. Ratten har sattsig ganska bra på axeln av någon anledning. Hur får man loss den hel? Den har fått en dos 55-6 sen gick jag in och tjurade innan jag slog sönder grejerna. BildBild

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor



Bacon (trådstartaren)

#2 » 18:39:09, 02-10-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fortsatt med detta idag. Fanns inga spår av övre lagret? Bilden visar reservsnäckan. Lagren och rullen från reserven är nu monterad samt röret rattstången går i var av jäms med golvet, det är också ihopsvetsat. Inte provkört än, det samlas saker och diverse maskiner runt något som står still några dagar. BildBildBild

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bacon
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:32:43, 17-04-2008
Ort: Södra Västergötland
Maskintyp: Traktor


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se