Case W14 Serienr 9125742 7159kg med Allison TT2221-1. Motor Volvo Td60
Provkördes i ram innan översyn.
Vevaxeltätningar och lite färg.
Byggde upp en ram för motormonteringen.
Gjorde en löpvagn ovanför överliggaren så att jag kunde lyfta motorn enkelt i höjd och längstled, då även nya motorfästen skulle svetsas i ramen och distanseringen mellan låda och motor var oklar.
Detta är då respektive passring för SAE kåpornas differens samt distansering.
Har haft convertern fixerad hela tiden då den inte får stöd i framdelen, ligger den nedtyngd så finns risken att tätningen bakom deformeras då den med åldern är troligen ganska hård.
Här ser man även urtaget för montering av bultarna till flexplattan ,satte den här på sidan inte längst ner som brukligt för att underlätta montering.
Den här bilden skulle kommit in tid , men här är passringarna inpassade och svetsats fast med korta strängar.
Plattan mot svänghjulet , I denna bild har jag kommit på att halsen i converterstyrningen ligger något för djupt mot plattan måste ta bort lite material, lite slarv.
Ritning med mått.
Ytterligare några mått.
Här är flexplattan fastdragen, tillfredställande då man monterar bultarna löst första varvet och kan konstatera att bultcirkeln stämmer till 100, låsvätska och kontrolldraget.
Så var det dags för inpassningen av luftfilter,avgassystem ,el och kylsystem inte det lättaste under dessa covidtider då man gärna skulle behöva åka runt till företag och folk som har demonterat och avställt hemma. Första problemet var övre kylaranslutningens höjdläge ,finns ju en anslutning i andra versioner menfick bygga om den som var på lastbilsversionen.
Rep av vattenpump efter några dagar och oljebyte i transmission då lådan känns lite segare än tidigare.
Finns mycket kvar och pyssla med främst elsidan, men nu går den ju att köra det lilla jag behöver.
Det var ganska skönt att få flytta den för egen maskin några meter åt sidan efter en väldigt lång reptid.
Har två filmsnuttar på youtube på provkörningen och sen på när maskin börjar var klar.