Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Service på LM 621 -74

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

larslennart (trådstartaren)

#1 » 11:10:38, 14-03-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, ska nu utföra service på min baklastare en 621 -74. Ska byta alla filter och oljor. Det som jag känner att jag inte har riktigt koll på är vad ska jag ha för olja i convertern? Har kollat på stickan och det ser ut att vara en röd olja i idag. Har sökt på forumet om detta men finns olika svar. Ska man köpa en röd ATF olja och hälla i? Vilken ATF är det man skall köpa i så fall? Eller skall man byta ut till en motorolja ( får då göra flera oljebyte i rad för att tömma ut den gamla ATF oljan) vilket blir mer jobb och dyrare men gör inte så mycket då jag vill att det skall bli BRA! Tacksam för råd och tips. Mvh

1 person gillar det här inlägget.
larslennart
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 13:41:02, 12-02-2020
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Lm 621 -74




Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: norrsken11, tobbe-nil och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se