Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Urkopplingsventilen 641

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

Tippen2017 (trådstartaren)

#1 » 09:35:14, 26-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er :)

Finns d nån som kan förklara hur den ska vara inställd å eller har nån sprängskiss på den?
”Bakis” tvärstannade för mig förre veckan å hur jag hoppade runt å letade å testade innan jag till slut kom fram till att testa att dra in ”stopp-bulten” på ventilen sen kunna jag flytta maskin (som iövrigt stod dumt till )
Men att den funkar vid man trampar på bromsen å gasa å allt d vet jag men jag undra om hur den ska vara inställd nu jag fick dra in bulten 4varv för maskin skulle rulla igen,
Så frågan e ska man koppla ur den fullständigt eller finns d nån som kan förklara på bästa sätt hur en amatör får den att funkar igen?
Vill säga jag inte har ville köra efter jag vevade in bulten å fick undan maskin från vart han stod

Bild

För som d syns på bilden jag tog här, e armen helt ute vid bultens stopp å Fjäderan nästan inte spänt? Kan den ha hoppat ut i convortern eller ska man bara dra in bulten helt å så var d me d? Vill helst inte riskera att förstöra nått

Har fått tipset att röra på armen eller öppna en luftskruv å pressa in armen men verkade stumt
så tänker om har sprängskiss eller vet

Hoppas nån kan hjälpa
Mvh Kevin


Den där dansken
Tippen2017
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:19:13, 17-08-2021
Ort: Östhammar
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo LM 641- 1975:a



Ivar Risslén

#2 » 11:57:22, 26-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du kollat i "Downloads" överst här på Maskinisten efter Verkstadshandbok och reservdelskataloger?
Errare humanum est
Ivar Risslén
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:19:08, 08-04-2009
Ort: Malgomaj
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM 350 med Vaggeryd grävaggregat och Tranås 1250 lastare
MF 30 med Bergsjö 108 lastare
I-H 574 -74
MF 175 -72 med Modig lastare
Terri 1020D -84/87
Fiat 680DTH -79 med Veto FX15

Tippen2017 (trådstartaren)

#3 » 12:06:40, 26-05-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ivar Risslén skrev:Har du kollat i "Downloads" överst här på Maskinisten efter Verkstadshandbok och reservdelskataloger?
Nej d hade jag ju helt glömt att tänka på tack för tipset
// dansken:)


Den där dansken
Tippen2017
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 19:19:13, 17-08-2021
Ort: Östhammar
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: Volvo LM 641- 1975:a


Återgå till Baklastare/bakhjulsstyrda lastare

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se