Maskin: Nuvarande maskiner Ih 624 1966 Case 688p 1990 Lm 846 1977 Gamla maskiner Volvo t32 med en ålö 1256 lastare Lm225 med stora bm Mf 65 med runtomsvängande ticokran Hymas s4 byggd på en power major
Maskin: Nuvarande maskiner Ih 624 1966 Case 688p 1990 Lm 846 1977 Gamla maskiner Volvo t32 med en ålö 1256 lastare Lm225 med stora bm Mf 65 med runtomsvängande ticokran Hymas s4 byggd på en power major
Maskin: Nuvarande maskiner Ih 624 1966 Case 688p 1990 Lm 846 1977 Gamla maskiner Volvo t32 med en ålö 1256 lastare Lm225 med stora bm Mf 65 med runtomsvängande ticokran Hymas s4 byggd på en power major
Maskin: Nuvarande maskiner Ih 624 1966 Case 688p 1990 Lm 846 1977 Gamla maskiner Volvo t32 med en ålö 1256 lastare Lm225 med stora bm Mf 65 med runtomsvängande ticokran Hymas s4 byggd på en power major
Verkar ha varit ett stort batteri från ny, men då dessa är rätt dyra blev det säkert med tidens gång vanligt att folk satte dit två parallellkopplade "bilbatterier" av kostnadsskäl.
Men kolla vad som det det står för spänning på generator och startmotor för säkerhetsskull. Det är onödigt att chansa och förstöra saker p.g.a man inte har kollat om det är ombyggt. En annan sak med de batterierna som det satt i dom är att det är svårt att få tag på nya.
Tog en titt, för 621/641/841 står det uttryckligen att det är 24 volt. På tidigare maskiner står det inget eller på nån generatorns effekt. Mindre troligt att det skulle vara 24 volt på 225.
Skulle säga att det är helt uteslutet att det kan vara 24 volt, osannolikt att man skulle ha lagt stora summor på ny generator, startmotor, bytt alla lampor + ny fläktmotor och torkarmotor.