Veven behöver inte vara skrot för att det ser ut så. Ytan är inte blåanlöpt av värme, ser ut som det är rester av lagermetallen som smetat ut på lagerytan.
Ta den till en motorrenoverare för bedömning.
Inget är så bra att det inte kan förbättras. Klart jag läser bibeln "Ordspråksboken 21:19"
Syns det i någon VHB eller sprängskiss om det ska vara en packning? På en del motorer ska man kolla axialspelet hos oljepumpsdreven och välja lagom tjock packning för att det ska bli rätt, vet dock ej om det är så i just detta fall. Undvik silikon, använd hellre någon annan slags tätningsmassa. Silikon kan ställa till elände om det råkar komma in i oljekanaler.
Jag kollade när jag rengjorde och var en packning där enligt skjutmått Biltemas 0,1mm Prövade montera utan packning men då blir den stum [list=][/list]
Det brukar bli det på liknande konstruktioner, tex volvos rödblock blir stumma om man bara kör klet på bröst plåtarna som packboxarna till vev och mellanaxeln sitter på, det måste till en packning för att det ska gå fritt
Behöver man en riktigt tunn papperspackning kan man prova med smörpapper eller bakplåtspapper. Om det behövs aningen tjockare, kollegieblockspapper eller vanligt kopieringspapper.
Smörpapper och bakplåtspapper är det en långsiktig lösning? Tänkte koppar plåt folie finns i 0.1mm Men funkar det med smörpapper så skulle de ju vara toppen !
Vill minnas från tidigare trådar o mitt inlägg med länk om vikt på vevstakar att 150 g skillnad är för stor att korrigera med att slipa bort material. Den vevstaken är av en helt annan årsmodell eller tillverkning.
Bättre att söka efter en vevstake som passar in med de andras viktklass från början.
Inget är så bra att det inte kan förbättras. Klart jag läser bibeln "Ordspråksboken 21:19"