Det finns minst en aktör som marknadsför "utbytestransmissioner" som bara är grovt reparerade, de som ser uppenbart slitet ut är utbytt. Och när de inte har utrustning för att testa transmissionen efter reparation blir testen när den monterats i maskinen. De brukar få de att funka tillfredsställande med de kan inte betraktas som renoverade, utan grovt reparerade är närmast sanningen. Men priset är också därefter så om man inte är rädd för skruvning så kan det funka bra. Har man bytt en
transmission vill man inte gärna skruva ur den och skicka tillbaka den för komplettering om något inte visar sig vara 100%.
Men att den blinkar till vid växling är ingen katastrof. Är ofta en kombo av lite trött pump och små
läckage. Som jag sade tidigare, helt normala företeelser på en gammal maskin. Men obra på en renoverad transmission, men något man kan få acceptera om transmissionen bara är reparerad.
Som du märker har orden "renoverad" och "reparerad" skilda betydelser i vart fall för mig.
Renoverad: Då ska "allt" vara återställt som när prylen var ny.
Reparerad: Då ska en havererad funktion var återställd till brukbart skick.