I princip är det det här du ska göra, fast med grus istället för betongplattor:
Parkeringsyta, bärighet, bärlager, tjocklek,Du kommer att få rådet från branschen att använda just 0-90.
...tänk nu efter 1 steg till... Braschen har bråttom att få klart, mer så än vad man har när man själv gör.
Problem med 0-X material; det innehåller ojämt fördelat material... o det ger en ojämn grund som kommer ofelbart att leda till extra efterarbeten långt efter det egentligen skulle behövts...
Mitt råd är att du kikar i min gamla tråd. Laddar ned pdf'erna. Studerar vad de rekommenderar, inkl de från Trafik-/väg"värket".
=> då får du ett bra grepp om vad "professionen" rekommenderar och varför
=> så funderar du, innan, du gör något!...
=> o du kommer fram till QV_'s råd ovan
Mitt råd är att, gräv du ur lite till (=ca x2) mot vad du rekommenderas. Kanske även kosta på dräneringsrör under... beror givetvis på markförhållandena (min tråd om min garageplan... det var mer sankt än lovligt den låga änden... verkar vara en källåder i dagen där...).
Skikta lagren! Titta på hur jag gjorde det - "man ska inte göra så", men det blev stumt stabilt perfekt och har legat helt oförändrat sedan jag la det; dvs har -inte- kommit några eftersättningar än.
Gör du "rätt" slipper du "göra om" - frågan är... Vad, är rätt för dig?