Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Få tag i längre i längre plåtskruv?

31 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Davids Trädvård

#31 » 22:19:48, 14-07-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kommer med en till variant,
Kanske fullkomligt irrelevant men men, I mina trakten där jag växte upp hade vi något smalare så kallade "franskskrruv" i en smalare tappning med stor bricka i pressad plåt samt tillhörande bricka tjock asfaltpapp.
På eternit/fibrocement tak användes dem främst, men också på plåt och i denna fall med plast underlägg anpassad till ås profil för att få god anliggning av brickan.
Sistnämda varianten är dock bökig för att först behöver man borra, och sen måsste man vara två man en uppe samt en under för att få allt på plats.
Men hållbarheten samt tätheten ar jag upplevt som rikigt bra.
Som sagt detta var i syd frankrike för ca två decennier sen...
Om man nu ska bättra på gamla tak kan det kanske vara en variant, stansa brickor i till ex syllpapp är snart fixat i små mängder...
God sommar kväll
David
Davids Trädvård
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 09:28:08, 15-09-2014
Ort: Mariefred
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Kramer Allrad 512sl, Greenmech quadchip 160, woodmizzer lt 40, Stihl motorsåg från ms170T till ms 880, Case Cx 75sr




Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se