Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

cc mått på takstolar?

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

ner

#16 » 12:15:03, 28-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har fönster pga estetik och för att kunna se ut, vad som händer och vilket väder mm. Jag har "normalstora" fönster 11x13 i vanlig höjd. Jag reglade på detta sätt för att kunna köpa begagnade fönster. Men det slutade med nya i alla fall. Hade jag varit inställd på nya fönster från början hade jag kanske gjort annorlunda. Men vad gäller ljusinsläpp så ska belysningen i en verkstad vara så bra ljuset utifrån inte spelar någon större roll.

Bygg väggblock, hyr in kran. Går tidsmässigt massor fortare än att bygga stående. Spika panel och måla blocken liggande! Spar några hundra upp och ner för ställning eller stege.

2 personer gillar det här inlägget.
ner
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:15:54, 07-05-2010
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Lastbil



harley03

#17 » 21:18:31, 30-12-2016
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bygga stående väggar är inga problem att göra själv när vi pratar om höjder Under 3 meter... allt därutöver är mycket snabbare att regla liggande som föregående inlägg beskriver...

Cheers från Fkp
harley03
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:30:55, 11-05-2014
Ort: Falköping än så länge...
Sverige
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: Fe 35 guldkalv bensin (har haft ca 20st grållar) och ett antal Zündappar med varierande CC som ökas på konstant ( strokas,portas och reedkonveteras) men kör mest Volvo l30 pro -08
Några mercury 2,5 efi ROS motorer och lösa head också... ylar så gött med raka rör över vatten ytan mellan 8-10,000varv...
Företagare sedan -80 både HB som ett antal AB Utan att ha haft en enda annons i Justitsia/Svensk Handels tidning....


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: jmek och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se