Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Införskaffa tvångsblandare

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Ptr (trådstartaren)

#1 » 22:40:13, 21-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har nog vart uppe förut, rentav jag som surrat om det förut.

Vill ha egen blandare som även klarar lerbruk. Inte för stor men minsta modellen kan nog vara klok att indvika. DEt konstiga är att där är så många märken på marknaden så de måste ju sälja en del, men nära nog inte en enda begagnad. Är inte mycket som slits på de där och skötseln är minimal, så de borde "bli över" då och då i vart fall.

Funderar mer och mer på att köpa nytt, men vilken ska man satsa på tro, eller snarare är det någon som har egen erfarenhet om vilka man ska undvika. Prismässigt skiljer det inte nämnvärt mellan märkena men desto mer mellan återförsäljarna - skulle tro det är för att ge utrymme åt alla knasiga rabatter!

Blanda i balja verkar trevligt men är tveksam till att de pallar lerbruket, för det gick tungt, riktigt tunkt innan det var dags för mera vatten.
Ptr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:09:27, 03-03-2011
Ort: Norra Skarabog
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Fyrbent dragare med galoppväxel samt numera även Yanmar 401 w



Stridis2

#2 » 23:25:11, 21-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Inga råd om vilken blandare du ska köpa, men jag och min bror var på Ramirent och skulle hämta en vibrobalk jag köpt på auktion. I förbigående frågade säljaren om det var något annat vi behövde. Bror min sa att han ville ha en mindre tvångsblandare varpå säljaren plockade fram ett par sådana vi kunde välja mellan. :uupps:
Just den modellen vi köpte är det tre armar på. Plåtarna som sitter längst ner på armarna slits rätt illa, men modellen är enkel att tillverka själv. I övrigt verkar den bara gå och gå.
Mitt tips är alltså att kolla med uthyrningsföretag om de har begagnade till salu.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624

Ptr (trådstartaren)

#3 » 21:12:26, 23-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Enligt vad som uppges så verkar Atika ha lite starkare motor på samma volym. 10 000 med LRF-rabatt.
Begagnade på auktion verkar ha slutat på mellan tre och sex tusen. Men ska man då byta armar och botten mm så blir det några tusen till. Har inte blivit av att höra med uthyrningsföretag än - men det blir väl efter helgerna om de jobbar då vill säga de so "har hann om et".
Ptr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:09:27, 03-03-2011
Ort: Norra Skarabog
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Fyrbent dragare med galoppväxel samt numera även Yanmar 401 w

Ptr (trådstartaren)

#4 » 22:12:24, 25-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Fick bli en Atika - så får vi se. Hoppas nu den gör sitt jobb!
Ptr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:09:27, 03-03-2011
Ort: Norra Skarabog
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Fyrbent dragare med galoppväxel samt numera även Yanmar 401 w

Ptr (trådstartaren)

#5 » 13:36:21, 29-06-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bild

2 personer gillar det här inlägget.
Ptr
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 00:09:27, 03-03-2011
Ort: Norra Skarabog
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Fyrbent dragare med galoppväxel samt numera även Yanmar 401 w


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se