treaser2 skrev:Bra saab historia, men visst känns det lite vandringssägen?
Jag har inte gjort någon källkontroll alls på denna, men någon annan kanske har? Jag fick historien berättad för mig för kanske 10 år sedan av en jobbarkompis som var Saabfantast. Enligt berättaren hade bilägaren gjort ett hemmabyggt larm bestående av en dold
strömbrytare samt en givare som brukar sitta i stolen för att starta bältesvaningslampan. Enligt berättaren så var bilägaren med på forumet och berättade om hur han byggde larmet, vidare vad som hände vid inbrott och efterföljande utredning och åtal. Detta skedde alltså under händelsernas gång,
inte i efterskott när allt var klart. Detta är
ungefär allt jag vet. Vill någon tro det är en myt så varsågod, vill någon annan leta rätt på ursprungshistorien har jag berättat vad jag kommer ihåg.
När det gäller mer eller mindre destruktiva metoder för att fånga, straffa och eventuellt undanröja tjuvar och liknande så brukar jag också skoja om liknande saker. Sa bl.a. att man skulle haft en uppspänd björnsax innanför dörren. Inga problem med tjuven sedan, jag har ju
grävmaskin...
Men för alla som ens en aning seriöst tänker sådana tankar så fundera på hur ni ska kunna leve med er själva efteråt... Behöver ni tänka en gång till? OK, gör det. Behövs två gånger? Då bör ni nog uppsöka psykiatrisk vårdinrättning snarast.
Kan vi nu gå tillbaks till mina problem? Snälla...
Skulle det fungera med tre sådana här
linjära ställdon (en på varje dörr) parallellkopplade. Matas av en nätdel. Behövs det ändlägesbrytare eller tål motorerna att köras i bottenläge säg 20 sekunder varje gång? Tänkte man kunde köra dem med ett tidrelä.