Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

centraldammsugare stängs av .

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

wipwip (trådstartaren)

#1 » 16:16:52, 02-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

vet inte om detta är rätt forum men testar , har en univac compact II centraldamsugare som står i källaren , nu så har den börjat att stänga av sig själv när jag har haft i gång den bara en liten stund , har kollat så att den inte är tätt , och även kollade kolen men dom såg någorlunda bra ut tyckte jag , är det någon som råkat ut för detta på sina centraldammsugare , och vad är det då som är fel .
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige



RD350

#2 » 16:22:05, 02-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Kabeln i slangen e kass, alternativt brytaren. Prova att kortsluta anslutningen direkt på dammsugaren. (Ser ut som en hörlursingång)
RD350
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:16:49, 07-07-2012
Ort: Skåne
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Bm 646, Bm 430, Bm 400, Honda Rubicon Volvo 960, 240, Amazon, Yamaha Rd 350

wipwip (trådstartaren)

#3 » 16:51:51, 02-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

ok ska prova detta
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige

wipwip (trådstartaren)

#4 » 19:09:59, 02-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

har haft i sär det nu och kollat ,och kollade på kolen igen och dom va bra, men tog omh mätaren och kollade så att kolen gjorde kontakt mot stiftet som sticker upp ur linningen och fick se att kolen såg olika ut på det ena kolet satt en upphöjning, och det visade sig att det inte gjorde kontakt hela tiden med de kolet, så jag petade bort de så nu funkar den men jag får beställa ett par nya kol .

2 personer gillar det här inlägget.
wipwip
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 08:57:57, 22-04-2013
Sverige


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se