Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Maskinhall på sammanhållen bebyggelse

16 inlägg • Sida 1 av 2
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Helipop (trådstartaren)

#1 » 22:14:09, 08-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej, jag undrar om det är helt uteslutet att kunna bygga en maskinhall som denna: https://lovangersbygg.se/sortiment/mask ... 6-x-180-m/ på en tomt som denna: https://cdn.maklarhuset.se/object/image ... 6d268c.jpg https://www.hitta.se/kartan!~57.46580,1 ... 6:16.54862

Tomten är 3666m2 och alltså mycket större än som på bilden. Primärt så skulle jag vilja kunna behålla garaget och ha maskinhallen som ytterligare byggnad. Men i andra hand riva garaget till förmån för att få lov att bygga om det skulle underlätta. Dvs ersätta garaget.

Problemen som jag kan förstå skulle vara

1. Maskinhallen skulle med sin storlek kunna anses vara en "dominerande" byggnad på tomten vilket inte är OK
2. Om man ska bygga garage eller förråd så läste jag att man kunde bygga upp till 50m2 och denna blir ju större.

Det som skulle tala för är ju att det är ett litet område ute på vischan, ingen detaljplan utan som sagt sammanhållen bebyggelse.

Jag tänker om någon av er lyckats med liknande, eller om det bara är att glömma att söka bygglov. Det eventuella fastighetsköpet står och faller med om jag får göra en tillbyggnad. Det är en perfekt tomt, skulle inte störa någon form av utsikt, och grannen på tomten brevid har faktiskt en lada i ungefär samma storlek.
Helipop
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:32, 22-09-2011
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Kölle R40 bandsåg
Mattei 11HH lamellkompressor
EWM Phoenix 500 MIG/MAG dubbla matarverk
Köping S10C
Gambin 3M
Demag 500kg telfer
Greiff pulverlackugn
Normfinish DP 14 tryckblästerkabin med tryckklocka och separator
Nyberg Westberg Planslip
Thule TPH 1000 planslip
Duplomatic TA 55 kopiersvarvutrustning
Boley precisionssvarv
R-tech 400A AC/DC TIG
ABENE VHF3 med svängbart bord och B600 pinolhuvud
Evolution magnetborrmaskin



QV_

#2 » 22:31:28, 08-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag skulle ringa och stämma möte med byggnadsnämnden.
Eftersom byggnaden kommer att bli dominerande så borde de snabbt kunna säga NEJ om det inte går enligt deras tyckande...
Efter att ha byggt en själv (jordbruksfastighet) så är det ju alltid intressant med prissättningen på byggsatsen. Det är många och stora kringkostnader på lockpriset... Nu valde jag inte Lövånger utan lösvirke men priset för byggnaden var ungefär detsamma.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.
QV_
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:15:11, 07-09-2016
Ort: Mariefred, Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: er:
Yanmar YB401W -92
Benford 3000 -99
Atlas copco VT6-DD -65

Helipop (trådstartaren)

#3 » 22:47:08, 08-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

QV_ skrev:Jag skulle ringa och stämma möte med byggnadsnämnden.
Eftersom byggnaden kommer att bli dominerande så borde de snabbt kunna säga NEJ om det inte går enligt deras tyckande...
Efter att ha byggt en själv (jordbruksfastighet) så är det ju alltid intressant med prissättningen på byggsatsen. Det är många och stora kringkostnader på lockpriset... Nu valde jag inte Lövånger utan lösvirke men priset för byggnaden var ungefär detsamma.


Du menar att det tillkommer mycket på grundpaketet? Jag har sett att det ökar massivt om man vill ha saker till markförberedelse, isolering, etc. Men sånt och även fästelement som skruv och spik kanske man kan bekosta billigare på annat håll. Sjukt smidigt att sätta ihop moduler mot att skruva och spika varenda bräda själv. Man vill ju stomresa och fuktskydda så snabbt som möjligt tänker jag.

Det känns lite skumt att kalla möte för en tomt jag ej ännu äger. Jag tänker om jag mailar och ringer stadsbyggnadskontoret i stan så borde dom kunna ge ett nej eller ett kanske.


Jag tänker såhär med dominera eller inte. Huset står ju med långsidan mot tomtens öppning, eller gatan så att säga. Dvs lång hög byggnad = mycket visuell yta. Och denna tilbyggda lokalen skulle ju stå med gaveln mot vägen och vara ungefär samma höjd, men längden pekar ju bak mot skogen. Så man skulle nog inte ta miste på vilket som är huset. Men all sån här byråkrati är ju så sjukt snäv. Bara principer. Typ alla gårdar och bondgårdar etc har ju ett litet hus i förhållande till ladorna runt om, vad är dealen. Det är väl ingen som legat sömnlös över det. Det är ju en annan femma om man påverkar områdets byggplan eller frångår omgivningen.
Helipop
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:32, 22-09-2011
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Kölle R40 bandsåg
Mattei 11HH lamellkompressor
EWM Phoenix 500 MIG/MAG dubbla matarverk
Köping S10C
Gambin 3M
Demag 500kg telfer
Greiff pulverlackugn
Normfinish DP 14 tryckblästerkabin med tryckklocka och separator
Nyberg Westberg Planslip
Thule TPH 1000 planslip
Duplomatic TA 55 kopiersvarvutrustning
Boley precisionssvarv
R-tech 400A AC/DC TIG
ABENE VHF3 med svängbart bord och B600 pinolhuvud
Evolution magnetborrmaskin

Fosson

#4 » 09:02:25, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Får du plats att knö in en sån maskinhall där borta i hörnet?
Ser tight ut....
Det ska vara minst en 2-dagars auktion efter mig.
Användarvisningsbild
Fosson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 10:55:48, 29-03-2011
Ort: Härliga Härjedalen
Maskintyp: Traktor
Maskin: MF5420 skogsutrustad, med div tillbehör.

Bygert

#5 » 09:39:36, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du skriver om sammanhållen bebyggelse men finns det områdesbestämmelser? Det är ju det första att kontrollera, finns det såna måste man läsa vad det står i dem.

Det du bör göra är att boka ett möte med stadsarkitekten (eller motsvarande om de har hittat på nåt annat namn). Presentera iden och hör hur det låter. Har man högsta tjänstemannen med på tåget så ska det mycket till om det inte går vägen sen också. Vill man gardera sig så går det även att söka förhandsbesked på att få bygga, det behöver man inte vara ägare för. Dock blir det dyrare att ta det i två steg med först förhandsbesked och sen bygglov än att gå på bygglov direkt. Men är det lite osäkert så kan det ändå vara en vettig väg för att styra upp det hela.

Kan vi utgå från att det inte är en jordbruksfastighet? Verkar inte så troligt men om det är det och det inte finns några planer som säger annat och man kan hävda att det är för driften behövs inget bygglov.
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160

busholle

#6 » 09:56:40, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du kommer inte att få ett heltäckande svar här på forumet. Sammanhållen bebyggelse utanför detaljplan är oerhört flexibelt på gott och ont och mycket är utlämnat till politiken och tidigare ställningstagande i kommunen och orten.
Det bästa rådet jag kan ge är att ansöka om förhandsbesked så att det går upp i nämnden för innan dess vet du inte säkert. Nöj dej inte med ett besked från förvaltningen. Vill du binda upp säljaren så villkora köpet med ett positivt förhandsbesked och bifoga aktuella ritningar som bilaga till kontraktet.

/ Olof, ledamot i byggnadsnämnden i en annan smålandskommun.
busholle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:23:22, 23-09-2009
Ort: Värnamo
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland TL90 -02
New Holland T4.75S -21
Case IH MXU135 -04
Volvo BM 350 Boxer -59
Ferguson TEA 20 -55

Entreprenadingenjör om dagarna och lantbrukare med dikor på kvällar och helger.

Göran Ekman

#7 » 11:00:03, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Litet tilllägg till Olles inlägg i våran kommun är det lite grand hur tjänstemännen tolkar det som är skrivet.
Göran i Björnarbo
Tillfälligt på banan
Göran Ekman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:56:17, 14-01-2010
Ort: Huddungeby västra Uppland
Maskintyp: Traktor
Maskin: Merlo 40-7 .merlo 28-7evt.
NH7840.

busholle

#8 » 12:30:23, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo det kan spela roll men i vår kommun och som jag tror är vanligt så tas inte beslut utom detaljplan av tjänstemän, åtminstone inte byggnationer av denna typen.
busholle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:23:22, 23-09-2009
Ort: Värnamo
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland TL90 -02
New Holland T4.75S -21
Case IH MXU135 -04
Volvo BM 350 Boxer -59
Ferguson TEA 20 -55

Entreprenadingenjör om dagarna och lantbrukare med dikor på kvällar och helger.

Helipop (trådstartaren)

#9 » 13:29:26, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

busholle skrev:Du kommer inte att få ett heltäckande svar här på forumet. Sammanhållen bebyggelse utanför detaljplan är oerhört flexibelt på gott och ont och mycket är utlämnat till politiken och tidigare ställningstagande i kommunen och orten.
Det bästa rådet jag kan ge är att ansöka om förhandsbesked så att det går upp i nämnden för innan dess vet du inte säkert. Nöj dej inte med ett besked från förvaltningen. Vill du binda upp säljaren så villkora köpet med ett positivt förhandsbesked och bifoga aktuella ritningar som bilaga till kontraktet.

/ Olof, ledamot i byggnadsnämnden i en annan smålandskommun.




Jag fick detta som svar efter mail till stadsbyggnadskontoret:
-------------------
Hej!

Aktuella fastigheten (Misterhult 1:96, Misterhultsvägen 24A) omfattas inte av någon detaljplan som reglerar vad och hur mycket man får bygga, men fastigheten ligger inom sammanhållen bebyggelse. Vid en eventuell bygglovsprövning kommer vi bl.a. ta hänsyn till stads- och landskapsbilden samt om åtgärden har god färg-, form- och materialverkan.

En prövning av ett bygglovsärende görs först när en ansökan med kompletta handlingar skickas in.

Det vi kan säga i detta skede är att det befintliga huset har kulturhistoriska värden och enligt vår bedömning bör ny bebyggelse på tomten ta hänsyn till detta. Vi bedömer att en komplementbyggnad med mindre storlek och en annan utformning som är bättre anpassad till omgivningen, skulle vara lämpligare på aktuella tomten.

Vänlig hälsning
Bygglovshandläggare

-----------------------

Mitt ursprungliga mail med frågan:

-------------------------

Hej, jag har fått intresse för ett hus på misterhultsvägen 24A som finns ute på hemnet: https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum ... a-15840795


Min fråga är nu om det finns något direkt hinder för att få igenom ett bygglov till en maskinhall på tomten. Det står att det är naturreservat runt knuten i annonsen, men det är inget som rör själva tomten antar jag? Kan du se om det skulle finnas möjlighet att kunna få bygga en maskinhall? Det är isåfall en byggsats i moduler likt denna:



https://lovangersbygg.se/sortiment/mask ... 6-x-180-m/

-----------------------


Det var ju en diffus frågeställning kanske, men jag svarade återigen till honom såhär (vilket jag ännu ej fått svar på):

-----------------------

Jag tänker att om man bygger byggnaden med brant takvinkel likt befintligt hus, samt att man låter gaveln vara den del som syns mot gatan så kommer den inte uppfattas som dominant. Längden på byggnaden skulle i så fall peka bakåt mot skogspartiet. Sen kan man måla med falu slamfärg för att åldersmatcha och få det att se enhetligt ut med den befintliga byggnaden med. Husköpet står och faller med om det skulle kunna bli aktuellt att få göra en tillbyggnad. Jag förstår ju att ni inte kan lämna ett klart besked, men om det såg hoppfullt ut så skulle det ju gagna mina tankar för ett köp av tomten. Självklart så skulle jag ju göra ansträngning för att nybyggnad skulle smälta in och inte ta för stort blickfång. Notera även att grannfastighet redan har en lada i motsvarande storlek ungefär som står bakom hans hus med långsidan visuellt mot gatan. Även skulle man i värsta fall kunna låta nybyggnad ersätta garaget och därmed garagets plats. För det befintliga garaget är en tillbyggnad som enligt mig i stil krockar med husets utseende beroende på fasad etc.

Tomten kommer alltså i min tanke vara likt som idag med mycket grönska och tomt innan man kommer till bakre delen av tomten där huset ligger idag, och endast gaveln på nybyggnad skulle synas mot vägen och därmed låta huset vara den "stolta" byggnaden på tomten. Jag skulle kunna göra preliminärskiss och skicka in för att tydligare förklara för att se om det ger bättre respons. För som det är nu så är jag ännu ej ägare till tomten, så kan därmed heller inte söka bygglov inom tiden innan det kommer att bli sålt till nästa ägare.


------------------------
Helipop
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:32, 22-09-2011
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Kölle R40 bandsåg
Mattei 11HH lamellkompressor
EWM Phoenix 500 MIG/MAG dubbla matarverk
Köping S10C
Gambin 3M
Demag 500kg telfer
Greiff pulverlackugn
Normfinish DP 14 tryckblästerkabin med tryckklocka och separator
Nyberg Westberg Planslip
Thule TPH 1000 planslip
Duplomatic TA 55 kopiersvarvutrustning
Boley precisionssvarv
R-tech 400A AC/DC TIG
ABENE VHF3 med svängbart bord och B600 pinolhuvud
Evolution magnetborrmaskin

busholle

#10 » 13:56:45, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bygglovshandläggaren låter inte positiv och då kommer troligen inte heller nämnden att vara det.

Men viktigast är att bygglovshandläggaren inte är den som bestämmer. Du behöver tvinga fram ett beslut från nämnden och det kan du bara göra med en ansökan.

Se till att du får in en ansökan om förhandsbesked så fort som möjligt så den hinner behandlas vid nästa sammanträde. Du har i praktiken inga andra möjligheter.
Jag antar att inflyttningen till Misterhult inte är så betydande och det kan vara en fördel när det ska tas politisk hänsyn.
busholle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:23:22, 23-09-2009
Ort: Värnamo
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland TL90 -02
New Holland T4.75S -21
Case IH MXU135 -04
Volvo BM 350 Boxer -59
Ferguson TEA 20 -55

Entreprenadingenjör om dagarna och lantbrukare med dikor på kvällar och helger.

Helipop (trådstartaren)

#11 » 14:24:29, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

busholle skrev:Bygglovshandläggaren låter inte positiv och då kommer troligen inte heller nämnden att vara det.

Men viktigast är att bygglovshandläggaren inte är den som bestämmer. Du behöver tvinga fram ett beslut från nämnden och det kan du bara göra med en ansökan.

Se till att du får in en ansökan om förhandsbesked så fort som möjligt så den hinner behandlas vid nästa sammanträde. Du har i praktiken inga andra möjligheter.
Jag antar att inflyttningen till Misterhult inte är så betydande och det kan vara en fördel när det ska tas politisk hänsyn.


Jag var ju ganska luddig i min framställan av frågan. Jag skickade ju en tomt och en länk på en byggnad i moduler som kanske gav ett modernt intryck. Men av svaret att döma så tycker jag ändå att han öppnade för möjligheter. Jag skickade ju den största färdiga lövångersbyggnaden på 9,6x18m Men jag skulle sannolikt kunna ha en på 8,4x14m och sen presentera den med gaveln mot gatan och i en falufärg med annan panel kanske så det ser ut som att det tillhör huset. Jag svarade ju lite mer tydligt till honom sen och tillmötesgick lite.

Synd att det inte finna några spikade stolpar för vad som går igenom och inte i ett bygglov. Det känns som att man ska tillmötesgå människors vision om ett område som dom kanske aldrig ens kommer passera i sitt liv. Att jag ska gå ner i storlek och utseende och därmed frångå mitt optimala behov för att tillfredsställa någons ide om hur det "borde" se ut på en tomt känns så byråkratiskt oriktigt, särskilt när det handlar om att deras åsikt väger tyngre än min som är brukare av gården och ska använda lokalen på daglig/vecko-basis.
Helipop
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:32, 22-09-2011
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Kölle R40 bandsåg
Mattei 11HH lamellkompressor
EWM Phoenix 500 MIG/MAG dubbla matarverk
Köping S10C
Gambin 3M
Demag 500kg telfer
Greiff pulverlackugn
Normfinish DP 14 tryckblästerkabin med tryckklocka och separator
Nyberg Westberg Planslip
Thule TPH 1000 planslip
Duplomatic TA 55 kopiersvarvutrustning
Boley precisionssvarv
R-tech 400A AC/DC TIG
ABENE VHF3 med svängbart bord och B600 pinolhuvud
Evolution magnetborrmaskin

Helipop (trådstartaren)

#12 » 15:02:00, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

En fråga till då @busholle

Ett förhandsbesked, kommer det med en saftig kostnad med?
Hur pass utförligt ska jag presentera min plan på tillbyggnad?
Och sist, är det ännu mer försvårande om jag skulle vilja riva befintligt garage till förmån för tillbygget, jag tänker om man först måste ha rivningslov isåfall. Helst skulle jag kanske förlägga tillbygget på höger sida om huset och därmed kunna behålla dubbelgaraget med. Man kan ju aldrig få för mycket utrymmen att förvara saker på.

Det står en ganska kubisk byggnad i stockutförande snett bakom huset och garaget. En byggnad som skjuvats med tidens tand och fukt. Jag kan tänka mig att det är problem att få riva eller bygga om den byggnaden pga att det nästan ser förhistoriskt ut. Men man måste väl kunna bo och nyttja sina lokaler med? Eller ska gamla ytor stå förfallna bara för ett kulturellt värde? Huset kommer med att behöva renoveras lite. Dels badrum, sen är det trämask på vinden, ingen besiktning i grunden för att det inte fanns ingång där vilket skulle kräva att man öppnar golvet för att besiktiga etc.

Men! Jag älskar tomten, läget, att det är sammanhållen bebyggelse kontra detaljplaner osv. Det är en ganska insynsskyddad tomt med sina buskar, träd och skog bakom osv.
Helipop
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:32, 22-09-2011
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Kölle R40 bandsåg
Mattei 11HH lamellkompressor
EWM Phoenix 500 MIG/MAG dubbla matarverk
Köping S10C
Gambin 3M
Demag 500kg telfer
Greiff pulverlackugn
Normfinish DP 14 tryckblästerkabin med tryckklocka och separator
Nyberg Westberg Planslip
Thule TPH 1000 planslip
Duplomatic TA 55 kopiersvarvutrustning
Boley precisionssvarv
R-tech 400A AC/DC TIG
ABENE VHF3 med svängbart bord och B600 pinolhuvud
Evolution magnetborrmaskin

toker

#13 » 16:29:47, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag byggde ca 70 m2 förråd med 3.5 meter höjd inne för 2 år sen tomten ligger på 2600 m2 och i utkanten av stadsplanerat område och det var inga problem med bygglov.
toker
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:23:55, 02-07-2011
Maskintyp: Ej angivet

busholle

#14 » 17:18:36, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Helipop skrev:En fråga till då @busholle

Ett förhandsbesked, kommer det med en saftig kostnad med?
Hur pass utförligt ska jag presentera min plan på tillbyggnad?
Och sist, är det ännu mer försvårande om jag skulle vilja riva befintligt garage till förmån för tillbygget, jag tänker om man först måste ha rivningslov isåfall. Helst skulle jag kanske förlägga tillbygget på höger sida om huset och därmed kunna behålla dubbelgaraget med. Man kan ju aldrig få för mycket utrymmen att förvara saker på.

Det står en ganska kubisk byggnad i stockutförande snett bakom huset och garaget. En byggnad som skjuvats med tidens tand och fukt. Jag kan tänka mig att det är problem att få riva eller bygga om den byggnaden pga att det nästan ser förhistoriskt ut. Men man måste väl kunna bo och nyttja sina lokaler med? Eller ska gamla ytor stå förfallna bara för ett kulturellt värde? Huset kommer med att behöva renoveras lite. Dels badrum, sen är det trämask på vinden, ingen besiktning i grunden för att det inte fanns ingång där vilket skulle kräva att man öppnar golvet för att besiktiga etc.

Men! Jag älskar tomten, läget, att det är sammanhållen bebyggelse kontra detaljplaner osv. Det är en ganska insynsskyddad tomt med sina buskar, träd och skog bakom osv.



Rivningslov nekas mycket sällan, en timmerstomme räcker inte utan den behöver i princip vara K-märkt och till och med K-märkta byggnader får rivningslov.
Men om det är så att man får rivningslov men inte bygglov så avvakta med rivning tills man fått igenom bygglovet.
Ett förhandsbesked kräver minst tomtkarta med inritad byggnad, helst skalenligt så det framgår avstånd till gränser och annat, storleken på byggnad och användningsområde. Eventuellt behövs höjden på byggnaden anges men jag tror inte det är ett krav.

Ett förhandsbesked kostar några tusenlappar, kan upplevas som dyrt men jämfört med att köpa och inte få bygga så är det nästan gratis.
busholle
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:23:22, 23-09-2009
Ort: Värnamo
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: New Holland TL90 -02
New Holland T4.75S -21
Case IH MXU135 -04
Volvo BM 350 Boxer -59
Ferguson TEA 20 -55

Entreprenadingenjör om dagarna och lantbrukare med dikor på kvällar och helger.

Helipop (trådstartaren)

#15 » 17:37:37, 09-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns det något sätt att se om en byggnad är kmärkt? Han skrev ju att byggnaden kan ha ett kulturhistoriskt värde, är det samma sak?
Helipop
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:29:32, 22-09-2011
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Kölle R40 bandsåg
Mattei 11HH lamellkompressor
EWM Phoenix 500 MIG/MAG dubbla matarverk
Köping S10C
Gambin 3M
Demag 500kg telfer
Greiff pulverlackugn
Normfinish DP 14 tryckblästerkabin med tryckklocka och separator
Nyberg Westberg Planslip
Thule TPH 1000 planslip
Duplomatic TA 55 kopiersvarvutrustning
Boley precisionssvarv
R-tech 400A AC/DC TIG
ABENE VHF3 med svängbart bord och B600 pinolhuvud
Evolution magnetborrmaskin


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se