Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Tillåtelse att modifiera vägområde av Trafikverket

32 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Iznogoud

#31 » 13:07:14, 15-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

rocholas skrev:TV har kört simulering och vi ligger under gränsvärdena, någon gök har satt dem så högt så de slipper att åtgärda något =)


Ursäkta, men va?
Här knackade de på dörren och meddelade att jag skulle få nya fönster, eller ytterligare en ljuddämpande glasruta installerat gratis, utan att jag eller tidigare ägare störts av vägljud.
Blev till slut inga fönster bytta då, kanske ett sätt att komma undan för VV, jag först skulle behöva köpa mtr och tjänst för att sedan få tillbaka kostnaden av VV. Efter ytterligare tid, 1År eller så, kom ett brev om att medlen för den tiden var slut och de inte kunde garantera att jag skulle få någon ersättning :klia:

Det blev aldrig några ljuddämpande fönster insatta, dock byttes alla fönster ändå till nya fler År senare av underhålls och hållbarhetsmässiga orsaker...
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:
Användarvisningsbild
Iznogoud
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:25:52, 08-09-2016
Ort: Sandviken
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ford 2600 -76
Volvo LM 621 -72?
Jonsered LT2313 -19
Jeep Grand Cherokee -95 offroad, -96 dragbil + egen jeepskrot



marve

#32 » 13:52:52, 15-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Här flyttade man på vägen för den låg för nära vindsnurrorna. Vägen var på plats några hundra år före snurrorna.
https://www.ltz.se/artikel/vindkraftver ... s-vagen-om
marve
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:03:06, 01-05-2007


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se