Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Bygga verkstad inne i gammal loge?

138 inlägg • Sida 10 av 10
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Molnia

#136 » 14:02:24, 16-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

ligger efter o läsa era inlägg o hinner inte nu, men tar mig tiden o lägga in bild från när vi isolerade ett slaktrum i en gammal ladugård. skillnaden här är att du ska ha varm platta, men jag skulle inte bygga en ett större avstånd mellan gammal logvägg och ny. vi gjöt en syll som dolde stensättningen och den fick bestämma "tjockleken på väggen, blev lite luft mellan gammalt oc nytt men inte inspektionsbart.

Bild
Bild

5 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Molnia
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 03:00:09, 06-02-2011
Ort: Syskongården finns i östra småland, bor numera i Närke
Sverige
Maskintyp: Traktor



atlashjul

#137 » 21:14:32, 16-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ser ut som det kan bli problem med smågnagare på de sista bilderna , ser ut som ett bra bostadsområde för dessa små "gnaga pissa skita" djuren. Men det kanske är tätat å fixat.
Användarvisningsbild
atlashjul
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:17:50, 18-11-2007
Ort: Värmland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Har:Hitachi EX100. Scania TGB-30.Hanomag B6.
Deutz dx85. Deutz dx3,50. Atlas 1122och1004 Mf 165.
Claas Dominator-48.Mf 65.Scania 110.Volvo fl-614.
Mf 205(ombyggd till Berol)

bmi430 (trådstartaren)

#138 » 02:37:06, 17-03-2023
  • Överför markerat ord till lexikonet

Göran Ekman skrev:En tanke som dök upp i min skalle när jag såg den gula kabelskydds slangen. Är att innan du gjuter något fundera över var finns elcentralen, kan det vara någon ide att dra fram kabelskydds rör till ställen där man vill ha ström.
Vi sparade arbets timmar för elektrikern när vi gjorde så vid vårat tork bygge.
Göran i Norråmyra


Det där var inte någon dum synpunkt. Det ska jag fundera på. Fn sitter det en ny elcentral i lagården, men all gammal el har jag tagit bort så till logen måste jag dra ny el. Vet inte om man vill ha ledningen på väggen eller i en gulslang under gruset, men jag ska fundera på det.
bmi430
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:44, 15-06-2015
Ort: Sörmland
Sverige
Maskintyp: Traktor


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se