Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Rasad ejektorpump

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Dennis (trådstartaren)

#1 » 23:22:54, 31-01-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej på er . Idag fick jag ännu en överraskning, när jag kom ner i källaren flöt vattnet ,det visade sej att hydrofor pumpen läcker (grunfoss ejektor),den är gammal och rostig men har funkat bra hitintills men nu sprutar de vatten när pumpen slår till .Jag behöver med andra ord en annan pump. Jag tror faktisk att jag hellst vill ha en ejektorpump igen allternativet dränkpump tycker jag verkar mer omständigt att få dit (bråttom)och så är jag rädd för att få sand i pumpen(kompisen fick det å den vart skrot) . Jag vet inte hur djupt borrhålet är eller hur djupt ejektorn sitter,men i sista änden är det ekonomin som avgör och som alltid finns det för lite guld..Någon som har några tips ideer eller råd ... mvh Dennis
Dennis
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 10:11:02, 05-11-2006
Ort: bohuslän
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Jcb 7b, Volvo Fh12, Mf 135




Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se