Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexJord- och skogsbruk, fastigheterFastigheter, mark och byggnader

Isolering i plattan

2 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bygge av fastigheter, lador, maskinhallar mm här, även vägbygge och -underhåll passar in här.

Karl-johan Stjärna (trådstartaren)

#1 » 21:09:21, 02-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!
jag skall på bygga verkstad till sommaren på 150 till 200 m2 och funderar på golvvärme eller inte. Det kostar ju en slant med golvvärme och isolering så jag funderar på att hoppa över det men har ej bestämt mej, dock skall jag ha värme i lokalen och då är frågan om plattan bör isoleras ändå för nedkylningens skull?? isåfall kan man ju lika gärna lägga på mer isolering så det blir golvvärme iallafall??. Har kollat lite med cellplastdirekt de verkar ha rimliga priser och frakten ingår nån som vet annan leverantör med bra priser?. Bor på Orust.
Karl-johan Stjärna
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 22:44:55, 09-12-2008
Ort: Orust kommun
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Takeuchi 175



Ville

#2 » 21:19:01, 02-02-2009
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej.
Jag kan bara berätta lite hur vi brukar göra på dom flesta plattor vi gör.
När det gäller garage utan golvvärme så blir det oftast att lager med 100mm iso , och är det golvärme så blir det 300mm . sen blir det ju ju ett varv med iso runt plattan ca 1m lite beroende vad det är för skivor , men det är varit cellplasts ganska länge nu och det borde nog betyda att dom har rätt bra priser ! vi gör av med väldigt många kvadrat per säsong. :thummar:
Ville
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 20:21:16, 23-11-2008
Ort: Hudiksvall
Maskintyp: Lastbil
Maskin: 1260B


Återgå till Fastigheter, mark och byggnader

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se