v702, har kollat att det kan hjälpa med kabelfastsättningen.Om nån av kablarna inte leder riktigt ok så syns koden.
Lite nytt.
Var förra veckan till biltema och hade laddaren med.Trodde att de skulle ge pengarna tillbaka när jag berätta om de höga spänningarna.Men , näää, expediten var nästan arg och förbannad och sade att den skall skickas på koll.Och så skrev han i protokollet att den laddar 16,78 A i stället för volt .Måste själv fylla i felprotokollet för han visste nog inte mycket om laddning.Sade också att dylika spänningar är ok ( ha ha ha)Kanske han menade på 24 Volts system?
Blev nog aningen fundersam hur det skulle gå nu då jag haft upp laddaren själv ( men har inte gjort åverkan på den.)
Så igår ringde nån och sade att den är hel, de har inte hittat fel alls.
Idag var jag efter den och affärschefen sade samma sak, inga fel.Då frågte jag efter undersökningsprotokollet, men dylikt fanns ingenstans,Konstigt detta eller hur?
Frågade också hur vi skall göra med de sönderladdade,inte ens två år gamla AGM ackuna, men han gav inget ordentligt svar.....
Frågade också hur de testar ackur som hämtas in p.ga problem och han sade att de har en
laddare som laddar ur och laddar upp.Jag frågade om de har belastningsanordning, svaret var nej.Så ett dylikt prov, vad säger det??????
Med detta beteende så inte får jag nya dylika ackur inte.
När kommit hem så prövades laddaren , och du milde , det har skett ett under Så här i juletid !
Prövade med den gamla ackun som laddaren tidigare fastnade i REP mode på i ca halv timme eller mera , den laddades nu bara ca 5 sekunder i REP mode så övergick laddningen till normal laddning,ca 14, 4 volt visade displayen.( verklig
spänning är ca 14,7 )( dom har bytt program i processorn, det är säkert som ammen i kyrkan
)
Och den beter sig nästan normalt nu i jfr med tex ctek.
Har lånat en Defa Handy 70, det är en väldigt trevlig laddare så nu blir det kanske en dylik.
Vågar inte använda biltemas mera, det blir för dyrt, den är inte alls att lita på.Så om nån har en liknande, kolla nogrant vad den ger ut för spänningar.Displayen är inte att lita på, den visar utan laddning ganska ok men när laddningen är igång så kastar det från riktigt värde flera tiondedels volt
Hade
kontakt med en trevlig tjej, Åsa på Ctek som kunde berätta att om man har en acku som belastas under laddningen och ackun är fulladdad, så skall laddningen starta igen på nytt vid ca 12,70...12,90 Volt.
Alltså inte som biltemas 12,0 V
Har inte hunnit kolla hur den gör nu efter denna kontroll som de gjorde.
God Jul alla och även ett Gott Nytt laddat År