Visst kommer den från en Volvo 340?
Plocka isär generatorn och ohmmät mellan en av de tre fasledningarna mellan
stator och likriktarbrygga, och den misstänkta polskruven för att se om den är W. Annars får du koppla in varvräknaren till en av de ledningarna inne i generatorn.
I övrigt så är den grova polskruven till höger B+ (till batteriets pluspol).
Polskruven till vänster, M, är förmodligen
jord (ohmmät och kolla om den är hopkopplad med generatorns stomme).
Flatstiftet + ska anslutas till + efter tändningslåset (gärna via mellanrelä för att undvika spänningsfall).
Flatstiftet L ska anslutas via laddningslampan (max 1,2 W) till plus efter tändningslåset.
Flatstiften får INTE förväxlas, och man får inte använda en starkare
laddningslampa, i så fall går laddningsregulatorn sönder.
Eftersom den här generatorn är avsedd för s k batteriavkännande system och
saknar magnetiseringsdioder, så finns det ingen motsvarighet till anslutning D+ eller 61.