Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningar

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] El/elektronik

Demontera generator Perkins (Lucas ? )

16 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera el/elektronik i allmänhet här

Turbodiesel

#16 » 00:10:12, 22-03-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

överlass skrev:Hej Göran jag undrar om du fick ordning på lastmaskin? Jag har hjälpt en granne med en likadan maskin som det är dålig fart i starten på, batteriet är nytt vi har gått över kablar och kontakter verkar som att generatorn ger för dåligt, inte över 13,8 V oavsett varv. Väldigt klena kablar på generatorn, hur stor är den egentligen? Klisterlappen är delvis bortskavd...
Sen är det ingen bra fart i starten även om batteriet är fulladdat heller, kanske att startmotorn börjar ge upp med.



Köpte den här startmotorn till en Manitou med 1004 perkins, det kan vara rätt även för din Merlo: http://www.oie.se/Produkt/startmotor-12 ... 1000193296

Jag sparade den gamla, så vill du jämföra några mått så går det bra en tid, om du inte köper original.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere




Återgå till [Allmänt] El/elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se