Jag går i kvalet om jag skall ha en individuell tidskorrigering per
spridare? Nu har jag provat både med och utan och finner egentligen för lite vits med det, men jag tror jag lägger in möjligheten? En liksidig spridarkorrigering för drivspänningen är i det närmaste nödvändig då det skiljer för mycket annars. Det här med ECU A och B, jag tänker om lite här nu och jag funderar på att lägga in alla nödvändiga indata såsom temperaturer,
tryck, (både atm-tryck och turbotryck) och systemspänning i ECU A men bara lägga in det nödvändigaste i ECU B. Då dom delar på vissa givare så blir det samma fel på bägge kanalerna om tex en tempgivare ger upp. Då kan det vara bättre att ECU B blir en nöd-ECU med en fast
styrning av allt utom gas och batterispänning.
Sen finns det ett kommando som heter "constrain()", det borde hålla värdena innanför ramarna vid tex avbrott/kortis i en givare?