Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] El/elektronik

En rolig grej för mig.

1 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera el/elektronik i allmänhet här

uchatin (trådstartaren)

#1 » 00:31:07, 03-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Som kanske kan förklaras? Rätt som det var så lät ljudet från min förstärkare ej njutbart (såsom övergångs dist.).
Skruvade av locket och såg 3st pottar varav den i mitten var lite mer ställd från mitten än de andra. Skruvade mer åt mitten på den vilket jag tyckte kunde vara lämpligt och se nu var ljudet som innan.
Snacka om tur!!!!!!
Nu undrar jag vad man kan ha för teorier om dessa 3, dom ställer nog in tomgångsspänningen till dom olika transistorerna men vidare hade varit kul att få en liten inblick i.
Det är en förstärkare som är gjord för sommartid men kör fortfarande med den. Min billigaste 900:- och väger 20kg, vikten är viktig i detta fallet eftersom man gärna vill ha något en tank kan köra över utan att den skadas.
Bild

1 person gillar det här inlägget.
uchatin
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 21:00:27, 31-10-2017
Ort: Lund med en viss tvekan!
Sverige




Återgå till [Allmänt] El/elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se